söndag 27 mars 2011

Nu ska det konsumeras.

Häromdagen skrev jag en lista på saker jag behöver ordna. Tyvärr var 10 av 12 punkter saker som kräver pengar. Idag ska jag beta av två eller tre av dem. Mitt smink ligger för tillfället i en fryspåse sedan X antal ögonskuggepaletter kraschade i necessären.
Jag behöver (ja, behöver!) alltså:
1. Necessär
2. Smink

en annan grej jag behöver är att komma på en bra idé till en krönika. Förslag mottas tacksamt. Jag funderar på att skriva nånting om bloggtexterna om jämställdhet i vardagen. Men än vet jag inte. Funderar lite på parallella verkligheter också. Inspirerad av Murakami såklart.

4 kommentarer:

E sa...

Du kan laga trasiga ögonskuggor med isopropylalkohol (eller sådan där handsprit tydligen)! Men necessärer behöver man alltid.

Och varför inte en krönika om både och? Jämlikhet i parallella universa?

Josefine sa...

e: aha! tack för tipset. ögonskuggorna åkte dock rakt ner i sopen för de hade pulveriserats helt och smetats ut i necessären.

ja! det är en bra idé. jag tror faktiskt att jag kör på det!

Jennifer sa...

Gå in på elf! Superbilligt och bra smink! Googla "eyes lips face".. Riktigt bra sida och sminket får MVG :) tack för en underbar blogg också ...

Josefine sa...

Tack för tipset! Älskar när mina läsare kommer med bra tips.