onsdag 16 december 2009

3 händelser idag.

1. Gör ett lönlöst besök på banken. Betjäningen är långsammare än apotekets. Hur är det möjligt? De har en kassa öppen och hela banken bara dignar av pensionärer med sedelbuntar i händerna (på riktigt var det så). Så jag får pinna iväg därifrån efter en halvtimmes väntan för att jag har bråttom till förskolan och upphämtning av två styck vilda barn.

2. Går mot spårvagnen. S:et äter snö från ett smutsigt räcke. A:et skrattar. S:et berättar
"Min pappa är en fegis.. En riktig fegis. Han vågar ingenting. Ingenting!". Sedan bryter de ut i ett gemensamt gapflabb över denna osedvanligt räddhågsna pappa.

3. Hoppar av spårvagnen. De två små lustigkurrarna ställer sig och pekar helt ogenerat på en beslöjad kvinna. De pekar och pratar. Hon står ca 1 meter ifrån dem. Jag är glad att jag inte hörde vad de sa och jag hoppas att hon inte heller hörde. Misstänker starkt att det inte var något av bländande intelligens de yppade. Barn är ju så härligt onyanserade ibland. Och det är kul. Om man befinner sig inom hemmets fyra väggar. Jag bestämde mig i alla fall raskt för att döda planen jag hade att ta med dem på våffelfika på café. Jag vet inte varför jag ville straffa mig själv så. Hade jag kunnat så hade jag skrattat mig själv rått i ansiktet för den planen.

Nu är vi hemma och det är lugnare än någonsin. Jag dricker kaffe. Jag ska läsa lite mer i senaste Vi (alla läsprojekt tar lite längre tid nu för tiden). Jag kanske slår in lite julklappar. Tar en kopp kaffe till. Lagar lite mat. Borde ta hem en kompis till S:et varje dag.

.....
okej en fjärde. jag hörde dem nedifrån s:ets rum.

A- Vad är det?
S - Pappas kalsonger...
A & S: Uähhhhhhhhhhhhhh
S - Okej nu hoppar vi i deras säng.

4 kommentarer:

Nostalgia sa...

hahaha, helt underbart. med kalsongerna :)

Messa sa...

Kalsonger med en resår lika fräsch som den dag de köptes, ty de har aldrig blivit tumlade.

Jo tjena sa...

Hahaha helt underbart! S:et verkar vara en väldigt ärlig liten person =)

LillaGrå sa...

Hahaha, barn är ju alldeles underbara. Om man inte är föremålet för deras uppriktiga kommentarer och upptåg vill säga.

Så jäkla kul med att hon kallar sin pappa för en riktig fegis, jag trodde det var tvärtom, att man skröt över hur modig och stark pappa man har?