onsdag 23 december 2009

Slå in julklapp.

Nu har M snart tillbringat två timmar i sovrummet för att slå in min julklapp. Verkar skumt. Hur kan det ta två timmar att ordna med sådant? Bygger han hela julklappen? Stickar han en helkroppsdräkt till mig? Jag börjar verkligen undra. För en timme sedan sa han "alldeles strax är jag klar". Jag hör hur han klipper i presentsnören i alla fall så något är det som händer.

Jag tar en liten sipp på ett glas vin här uppe så länge.
Nu är det jul. M är ledig länge länge.

God jul till alla som tittar in här!

Jag är tillbaka vilken dag som helst.

....
Nu kom han upp. Vill att jag ska fixa presentsnörena på den. Två timmar alltså. Han har "fixat" med julklappen. Undrar verkligen vad det här är för något. Han har inte givit en enda ledtråd i år. I vanliga fall brukar man få stoppa honom från att berätta vad han köpt. Sämst i världen på att hålla sina egna hemligheter.

9 kommentarer:

Mr Elway sa...

God Jul till Er med, frk Muffin och Mr Mike, tack för trevliga anekdoter under det gågna året och hoppas på ett lika underhållande 2010 fr er.

Anonym sa...

God Jul och Ett Gott Nytt År
Mike & Muffin

Önskar

Johan I Majorna

Jo tjena sa...

Två timmar? Tom jag blev grymt nyfiken nu...

Hoppas att ni får en bra jul!

Anonym sa...

Rapport önskas senast på juldagen, vad som gömde sig i 2-timmarspaketet

LillaGrå sa...

Haha, det var bra jobbat! Hoppas vi får veta vad det är!

God Jul!

Jenny sa...

Ja, God Jul på dig också! Hoppas det är nåt bra i paketet.

Jonna sa...

Det måste vara något riktigt bra. Går han och oroar sig för vad du ska tycka tror du?

Anonym sa...

God Jul!

Din blogg är helt underbar. Tack för förträfflig läsning.

Sassy sa...

Vad spännande!
Vad fick du?

Hoppas du har en fin jul!

kram