söndag 27 december 2009

Hemma igen!

Vi är hemma igen. Det är fantastiskt skönt. Men vi har haft en fin och bra jul.

I julklappen fanns: massageolja, underkläder, en silverring, biljetter till Tomas Andersson Wij och till Bohème på Göteborgsoperan (våldsamt bra platser). Alla inslagna i varsina paket med små texter på - därav den långa inslagningstiden.

Vi har ätit mycket. Vilat för lite. Men det ska vi ta igen nu resten av tiden som M ska vara hemma.

På juldagsmorgonen vaknade jag en första gång av att M väckte mig och talade om att det sprang runt råttor på vinden ("det är stora råttor.. i Tintins storlek). Sen somnade jag om men chockvaknade en stund senare av att en naken man seglade över mitt huvud samtidigt som han skrek

- OOOOOHHHHH DET ÄR EN RÅTTA I SÄNGEN!!!

Den nakna mannen hukade borta vid strömbrytaren och upptäckte vid tändning av taklampa att råttan inte var en råtta utan en katt. Hans egen katt faktiskt. Sen upptäckte han att de vulgärt stora råttorna som klampade runt på vinden i själva verket var markisen som slog mot fönstret (men det fick jag stränga order om att inte berätta för någon - speciellt inte för mina föräldrar eftersom han upprört berättat för dem om hur de här jätteråttorna kutade runt på vinden).

Nu ska vi se på film, dricka lite öl och äta kex och tapenade.

4 kommentarer:

LillaGrå sa...

Dagens roligaste! Hahaha... Nakna män, råttor, katter och markiser. Kan det bli skojigare?

Låter så gott med med öl, kex och tapenade. Måste gå och kolla vad som finns i kylen :)

Muminmamman sa...

Stort tack för detta halvt kvävda asgarv jag nu fick som jobba-i-mellandagarna-jävla dålig-idé-present! Pinsamt, gamla människan sitta och skratta, alldeles ensam på jobbet, men en förvånad ekonom i bakgrunden. Ser det hela framför mig. Kommer att förgylla hela denna dag!!!

snellie sa...

HAHAHA! Fantastiskt roligt, särskilt eftersom att jag har en egen fästman som gör liknande saker om nätterna ibland.

Jag skrattade så mycket att jag inte behöver öva knipmuskeleraturen mer i dag. :)

Josefine sa...

lilla grå: haha.. ja det såg hetl vansinnigt ut. det tyckte nog ryssland med för han tittade med förakt på m.

muminmamman: jag blir så himla glad när jag får såna här kommentarer! kul att du tyckte att det var kul. hoppas att det blir ledighet för dig nu i alla fall.

snellie: åh please.. starta en blogg och låt oss ta del av det! :)