tisdag 29 december 2009

En liten update.

Idag har M varit iväg med minsta ungen i familjen. Då låg jag hemma i sängen och läste GP (hela GP i ett svep - ostört. Alldeles ostört. Och det var gudomligt), läste färdigt senaste Vi, sen såg jag Stjärnorna på slottet (jättetråkigt var det) och somnade. Nu tittar jag på Geniet och pojkarna. Tänker inte vara iväg från sängen speciellt mycket alls idag. M installerar nya imacen och sen blir det Svt play och annat på den när vi ställer den framför sängen för den ultimata lathetsnjutningen. Jag har alltid varit emot tv i sovrummet. Det känns så otroligt.. slött. Misstänker att det blir mindre böcker och andra roliga saker när det står en TV som man kan låta hjärnan bara dö till istället. Men imacen - den blir bra. I alla fall nu under ledigheten.

Ikväll blir det orgie i salt och fett:
semlor, chips, gräddfil, godis, pizza
och en film till det. Kanske "Det vita bandet". I love Michael Haneke.

Anledning:
Middag med mucho vino igår.
Vi åt Helenas skitgoda lasagne. Testa den! Funkar jättebra med quornfärs.

2 kommentarer:

erra-P sa...

Semla? Såhär i december månad!

Nemo sa...

Det vita bandet - såg igår. På Bio Roy.

Ett måste - det bästa han gjort... om du frågar mig

den filmen är en MÅSTE-bio-upplevelse