måndag 7 december 2009

Trötthet och Roadtrip.

Vi har konstaterat att den här tröttheten som plågar oss dagligen, ligger som ett lock över oss. Den tröttheten. Den är samma som förra året och året innan det. Rosenrot-perioden. Rosenrot som inte hjälpte något (för mig i alla fall) mer än möjligtvis en försvinnande liten placeboeffekt.

Jag har ingen lust med något innan jag duschat och druckit kaffe. Vill stanna i sängen resten av dagen. Inte gå upp. Inte koka kaffe. Inte duscha. Men det måste jag. Annars blir det ingenting gjort. Varje dag samma: jag vill inte jag vill inte jag vill inte. Också gör man det ändå. För det är man tvungen till. Men inte när det är jul. Då ska vi ligga i sängen dygnet runt.

Tintin sover hela nätter. 1 till 9. Det är inte hon som tröttar oss. Det är hösten, vintern, mörkret. Längtan efter julledighet.

Idag tog jag S:et och Tintin bilen till Laholm och mina föräldrar. Vi väntar på att S:et ska få ett syskon till. Idag eller imorgon. Det tycker S:et ska bli kul. Också längtar hon efter att kräkas "för då får man vara uppe på natten och ligga i soffan och titta på Nicke Nyfiken".

8 kommentarer:

Sofia sa...

"Tintin sover hela nätterna"
...det är så man vill skicka en grattis-blomma. Och gå en kurs hos er.

Tinalinatiny sa...

Jag lider av samma slags trötthet. Måste verkligen tvinga mig själv ur sängen. Varje morgon.

Jag håller med, nu får det gärna bli jul & därefter vår (jag minns ju knappt solen för tusan!) illa kvickt.

Hämpa-Helena sa...

Härligt att nån kan längta efter att få kräkas, själv har jag kräkfobi.

Nostalgia sa...

snart vänder det. snart blir det ljusare och vååååår. längtarihjälmig.

Unknown sa...

bang on target. personligen är jag uppriktigt ledsen varje morgon när jag (efter att ha snoozat i två evigheter) måste kliva upp och gå till jobbet.

har minimerat tiden från uppstigande till utgång till i nuläget 12 min. på dessa hinner jag (förutom att älta hur synd det är om mig ett otal gånger) göra en kopp välling samt dricka den, borsta tänder, klä på mig, sminka mig o fixa hår.
fan nytt rekord för i år...

LillaGrå sa...

Hahaha, oväntad twist där i slutet. Den första jag hört som längtar efter att kräkas. Fast att bli lite sjuk kan man ju längta efter, men magsjuk - nej tack.

Här har vi för tillfället (?) snö vilket gör att tillvaron känns både ljusare och lättare. Ni får beställa lite snö till Göteborg!

egarcia sa...

Skönt att höra att flera lider av den där förbannade tröttheten. Jag har så förbannat svårt att komma upp på morgonen och sen när jag går hem från jobbet kl 4 så är det mörkt. Allt är bara trist och fult och grått....

Hoppas verkligen inte att du slutar blogga!! Du kanske bara är i en svacka!? *hoppas*

Josefine sa...

Sofia: ja herre gud. Det är så lyxigt! Väntar bara på det våldsamma bakslaget.

Tinalinatiny: ja det är värre än när man satt i skolan och knappt kunde hålla ögonen öppna på högstadiet.

hämpa-helena: ja jag skulle tro att det är en ganska ovanlig inställning faktiskt! och kräkas för att få se nicke nyfiken? det är så sjukt. jag skulle kräkas om jag tvingades se nicke nyfiken. mer så är det.

nostalgia: ja hoppas hoppas det går snabbt!

katarina: ja herre gud. jag vill knappt leva på morgonen. det är otroligt vad mörker kan sänka en. jag brukar också köra sådana effektivitetsmorgnar när jag ska iväg. för varje snoozning tar jag bort något också (typ: ät en banan på vägen istället för en macka hemma).

lillagrå: åh snö! det hade varit nåt! det var ett tag sedan vi såg det i den här gudförgätna stan.

egarcia: ja det är ju grått när man går upp. lite mer ljusgrått fem minuter mitt på dagen och sen tillbaka till smutsgrått direkt efter.jag skulle absolut kunna tänka mig att ligga i sängen fram till april eller så!

och tack! jag ska nog komma ur den här svackan. tror mest det är en svacka faktiskt.