fredag 18 december 2009

Nähä, det bidde ingen pappa.


Lilla Ärtan kräktes upp nästan all mat igår kväll. Sen på natten igen. Hon var ledsen och orolig. Kräktes genomsklinligt. Sådant som vana bebisomhändertagare säkert inte hade oroat sig för. Men jag blev orolig och ledsen (första gången sen hon kom och bara skrek av hunger i tre dagar). Googlade (ibland det sämsta man kan göra). Ringde sjukvårdsupplysningen. Tidig tandsprickning trodde hon på. Sen kom M hem och jag kände mig lugnare och miniskruttan somnade efter att ha ätit lite mer (som stannade i magen). Så ingen familjerätt idag. Lite för trötta. Lite för stressade nu på morgonen.
Men S:et fick på henne skorna hon köpte när Ärtan ännu låg i magen och konsterade sedan att hon är en riktig liten tuffing i dem.

7 kommentarer:

Nostalgia sa...

mitt i gäspen? :)

Fredrik sa...

Går det att ha mer blåa ögon än sådär?

Vilket charmtroll.

Anne sa...

Vår dotter kräktes ofta slem efter att hon varit förkyld. Kom fram till att det berodde på att hon drog ner majoriteten av allt snor i magen och det hade ingen annanstans att ta vägen än att komma upp igen.
Såklart kan det vara tänder, men ibland tycker jag folk använder tänder för att förklara nästan vad som helst när det gäller bebisar...

Josefine sa...

nostalgia: haha.. ja precis!

doktoranden: ja de är så blå de kan bli. både jag och m har ganska starkt blå ögon. m i synnerhet.

anne: hmm.. ja det kanske det är! hon dreglar våldsamt nu också (vilket ju också kan tyda på det där med tänderna.. men det verkar ju skumt om allt som händer från nu och ett halvår framåt bara handlar om tänderna) så jag tror att hon sväljer en hel del av det också och att det är det som kommer upp..

Sofia sa...

Hon är helt tokigt fin :)

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Helt galet söt! :)

Uffa ja, man blir så orolig och ledsen och känner sig så hjälplös.

Stor kram på er och ha en helt fantastisk jul!

sassy sa...

Men stackars lilla Snuttan! Jag förstår att du blev orolig!

Haha, jag kunde ingenting på På Spåret, noll koll...

Det ska bli kul att träffa dig snart!

kram