tisdag 22 december 2009

Foton: augusti-november.

Det var den 5 augusti. Jag fyllde 27 och fick nytt objektiv av M.
En dag var vi i actionparken och S:et ville ha en skateboard.
"Jag vill nog bli skateboardproffs!"
Det var sommar, nyckelpigeinvasion i Halland, vi badade
och hade det fantastiskt i Mellbystrand.
Vi var på Rökeriet och åt med mina föräldrar.
Ryssland spenderade en hel del tid i det öppna fönstret
där han tittade på fåglar.
Ute på gatan fanns en liten hängmatta.
Det blev höst och jag var trött på att vara gravid. Så trött.
Magen var spänd till bristningsgränsen och jag ville
skjuta alla som sa åt mig att njuta av den här "sista tiden".
Vi åt frukost på Biscuit. Det var lördag. Vi visste inte att det bara
var två dagar kvar innan det äntligen skulle hända.
Det blev tårta!
För då hade hon äntligen kommit. Vår lilla efterlängtade Tintin.
M inledde "göra tuffa tecken framför barn"-epoken.
Plötsligt hade vi bebiskläder på tork i lägenheten.
Och vi fortsatte med The Wire.
Så fick jag äntligen ta ett glas vin.
Vi gick till Slottskogen och kastade löv.
Tittade på djuren.
Ärtan var fortfarande liten som en ärta och vi var på
BVC en gång i veckan för vägning och mätning.
Jag hade väldigt färgglada kläder.
Lilla S:et fyllde 5 och var lite missnöjd med paketen
som innehöll kläder. Men de andra paketen var bra.
Ryssland gjorde baby-gymet till sitt.

18 kommentarer:

Anique sa...

Åh, vilka fina bilder! Och vilket fantastiskt år!

snellie sa...

O så fint!
Nu är jag i vecka 28, tänk att det verkligen kommer ut ett litet pyre! :)

Jag numrerar tillfällen då jag allra helst hade tagit ett glas vin. "Det här är helt klart en topp 3 som jag hade velat ha ett glas vin på" säger jag ibland.

Men det är ju min huvudvärk. Verkligen kul att få se bilder från året som gått!

God Jul och Gott nytt!

LillaGrå sa...

Vilken härlig bildkavalkad! Otroligt fint! Och roligt!

Många utropstecken blev det.

Medelklassman sa...

Vilken kick-ass höst.

Rätt åt er.

Josefine sa...

anique: Ja det har det verkligen varit!

snellie: tack! ja men då närmar det ju sig drinkarna nu. hahaha... jag var sugen på vin i stort sett hela tiden. har troligtvis aldrig haft ett sådant vinsug tidigare. hoppas det går snabbt nu de sista månaderna! God jul och gott nytt år till dig också!

Lillagrå: Tack! ja jag har äntligen tömt min dator på 10 000 bilder (på riktigt) så nu får det plats nya. Äntligen.

30+: Haha.. ja tack!

miri sa...

så fint å roligt med bildkavalkad. jag gillar!

Jo tjena sa...

Yey vad kul med bilder! Har saknat dina fantastiska bilder lite.

Åsa sa...

Vilka fina bilder!
God Jul!

Nostalgia sa...

jättefina bilder! hoppas ni får en fin o lugn o skön jul :)

Jenny sa...

Vilka fina bilder och vilken fin höst! Sen har jag en fråga av teknisk art. Gör du nåt speciellt för att kunna ladda upp så många bilder? Jag har aldrig lyckats med fler än fem. Och God Jul!

Hämpa-Helena sa...

Jättefina bilder! :)

Sofia sa...

Vad fina bilder!
Äntligen fick jag se hängmattan!!

Tinalinatiny sa...

Otroligt fina bilder! :) Ni verkar ha haft en bäldigt mysig höst må jag säga.

Anna sa...

Vilket underbart kollage! Hoppas 2010 blir precis lika bra. God jul och gott nytt år!

Timjan o Akleja sa...

Vad kul med lite bilder från hösten, hmm kanske skulle göra nåt liknande... Tack för en jättebra blogg!

God jul!
/ Birgit

mirijam sa...

Kul att se! Och damn vad snygg du är!

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Helt fantastiska bilder! Åååååh!!! :)

Kommer nog aldrig glömma mitt första glas vin efter graviditeten. Maaaaj gad vad gott det va! Hade längtat i nio månader. Sa bara sluuurp. :P

Kram och gott nytt år!

Peachbeast sa...

Vad fint!

Det är förresten först nu som jag har fattat att Ryssland är en katt. När Mikebike sa att han hatade Ryssland så var det förmodligen inte landet då. :)