onsdag 16 december 2009

Snillen spekulerar III

Mikael: Ja vi såg ett inslag med Ollio i "Sverige"... fan vad grym han är...
Ola: Ja, Sverige är ett bra program.. jag gillar det.
Mikael: Mmm... men jag har svårt för programledaren..
Josefine: Vaddå?
Mikael: Ja hennes talfel..
Josefine: Att hon pratar skånska menar du?

Total tystnad.

Mikael: Nä nu tror jag inte att vi menar samma?
Josefine: Du menar programledaren för "Sverige"?
Mikael: Jag vet inte. Är det skånska? Är du säker? Hon liksom.. *visar hur hon pratar*
Josefine: Hon pratar skånska.

Josefine: Det här kommer på bloggen..
Ola: Ja det får det göra annars får jag göra det!
Mikael: Nä, det gör det inte. Vi menar nog inte samma.
Ola och Josefine: ???????????????????????????????????????????????????

-----
stressig dag idag. hinner inte svara på kommentarer. ska ha med s:ets kompis hem från dagis. en bebis. två vildingar. hur ska detta gå?

Inga kommentarer: