onsdag 2 december 2009

Nu ska vi se.

Det var skönt med lite paus. Får se om det här med bloggeriet blir kul igen. Jag hade tänkt avliva lilla bloggen i helgen men bestämde mig för att vänta. Så. Nu fortsätter jag blogga. Kanske inte lika ofta. Ibland lika ofta. Ibland oftare. Ibland mer sällan. När jag känner för det. Så tar jag annat jag vill skriva om, på annat sätt, om andra saker elsewhere och låter den här vara som den är. För jag gillar den ändå.

Det skulle vara lätt att tro att det har med min nyfödda att göra men det är inte det (kanske behöver jag skriva blogg mer nu än innan - för förströelsen, för det sociala). Har varit så trött på formen. På min egen ton. Jag var på väg att lägga ner den i somras. I vintras. I början på hösten. Också då i helgen. I helgen var det fasligt nära. Men jag skulle sakna vissa av mina bästa och roligaste läsare för mycket. Dessutom tyckte M att det var en idiotisk idé. Han vill väl inte förlora sin bästa scen, kan jag tro.

Okej. Så ligger landet.

25 kommentarer:

Timjan o Akleja sa...

Åh nej, sluta inte miss muffins! Du är så rolig och skriver så bra, jag gillar verkligen din blogg!! Jag lovar att bli bättre på att kommentera... Men ta det i den takt du vill, inte känna press... :)

/ Birgit

Nostalgia sa...

det skulle vara väldigt tråkigt om du slutar blogga! din blogg är en av de bästa jag vet :D

LillaGrå sa...

Försår vad du menar, känner igen det där från mig själv.
Men.
DU FÅR INTE SLUTA!

Kramar!

Jo tjena sa...

Om du slutar kommer du vara väldigt saknad kan jag säga!

Sofia sa...

Skulle vi andra få följa med till elsewhere?
Annars är jag bara lessen att jag upptäckte din finfina blogg så sent :(

Fiafideli sa...

Paus är en helt OK företeelse. Men sluta inte helt! Pretty please, with sugar on top!

Tinalinatiny sa...

Oj vad jag skulle sakna dig!

Jag tycker det låter kalas det där med att skriva när man har lust. Konstigt nog skriver man (läs jag) många gånger när jag inte alls har lust. Varför? Jag vet inte. Jag ska också bli bättre på att bara skriva när jag vill skriva.

Otroligt glad att du fortsätter för nu iaf :)

Helena sa...

En till som är inne o läser ibland (både din o Ms) så jag hoppas verkligen inte du slutar!!

vet dock hur det känns, skriver själv extremt trist nu och har själv tänkt i de banorna :-S

/Helena

Medelklassman sa...

Alltså jag respekterar alla beslut du fattar, men personligen så tycker jag din blogg är fantastisk.

Fredrik sa...

Sluta inte. Du är sjukt bra, och ni verkar lyfta varandra också.

Anonym sa...

Oj oj, måste ju lämna en kommentar som pepp. Nej, formen är det absolut inget fel på Miss Muffins, du har nämligen en helt vardaglig blogg som inte känns triviel, ett språk som underhåller men som inte följer en utstuderad form (medveten eller omedveten) och därför inte börjar kännas avhandlad efter ett tag. Att inte tvinga fram blogginlägg är dock klokt men du är en av mina favorit prokastineringar så jag hoppas att det kommer några inlägg till!
Laila

Marie sa...

nej sluta inte! Men som de andra säger redan: skriv när du har lust. Jag tycker din stil är störtskön, särskilt inläggen om M. Hoppas du känner lust att fortsätta!

Anonym sa...

Åh nej! Du är ju mycket bättre än Mikebike. Jag hoppas du fortsätter.

Blogg är som sex blir ibland, när man är i en svacka och blotta tanken liksom tröttar en. Och så när man äntligen gör det tänker man efteråt, varför gör vi inte det här oftare?

CK

Josefine R sa...

Jag älskar din blogg trots att jag nog inte kommenterat här förut. Det har varit spännande att följa din graviditet. Tycker du har så bra inställning till barn och allt. Känns skönt att veta att man inte behöver gå och bli korkad och trist bara för att man blir morsa. Dessutom älskar jag att läsa om vad du läser o din humor är underbar... Lägg inte ner! ;)

Anonym sa...

NEJ - var ska jag annars få läsa dig dissa mike?
Du är skön.

optikerdotter sa...

bra beslut. att inte lägga ner alltså - det gillas!

Nipe sa...

Tack för att du fortsätter förgylla vår vardag.

Malin sa...

Åh, för en liten stund så blev jag sådär "neeeje"-besviken.. Jag blir alltid alltid glad av att kika in hos dig, så snälla, skriv bara om du känner för det. För din egen skull. Men, vi är ju som sagt många som för VÅR skull gärna ser att du fortsätter också! ;o) (Och var annars ska jag få lika bra boktips om inte här? Jag litar fullt ut på din känsla för böcker!)
Kram

LindaoEbbaoPalten sa...

ojoj. inte sluta. uppehåll kan accepteras, men inte helt slut. max uppehåll. faktiskt.

Josefine sa...

Tusen och åter tusen tack för alla snälla snälla ord! Jag blir verkligen jätteglad för allt ni skrivit. Jag tror att det nog blir kul igen. Det känns redan roligare. Det var nog bra att vara nära att lägga ner och ta några dagars paus. Märkte att det dyker upp saker jag vill skriva ned som inte riktigt funkar någon annastans än här. Om det blir nån annan blogg nån annanstans får vi se. Kanske blir en för bara mig. Ska fundera lite på det där. Eller så säger jag till några stycken. Jag vet inte. Vi får se!

miri sa...

jag förstår precis, har själv funderat på att lägga ner flera gånger och var riktigt nära under min senaste paus. det var sjukt skönt att inte blogga och precis som du skriver, man blir så erbarmligt trött på sej jsälv, det känns som eviga upprepningar bara. men jag var inte redo att lägga ner. så jag fortsätter.

och jag är himla glad att du också känner att du vill fortsätta. du är ju trots allt en av mina favoriter.

(och du, psst, säg till mej om det blir inbjudan, okej, tummis tummis ;))

Emma sa...

Ja sluta inte för guds skull!

Mr Elway sa...

Lite sent kanske frk Muffin men:

Lägg inte ner. Jag älskar att läsa dina inlägg. Don't stop!

Det skulle ju betyda att måste börja läsa blondin-bloggar med sär stavningar och mode tipps. Och hur skulle det se ut?

KARLAVAGNEN sa...

Nej! Du får inte lägga ner bloggen. Du är bättre än han med fönen och frossan. Han du bor ihop med, som är far till ditt barn.

Anton sa...

Fortsätt skriva om Mikebikes beteende och konversationer som han utelämnar i sin blogg