söndag 27 december 2009

Har du alldeles kissat ner dig lille gubben?

M har surat här nu på sena eftermiddagen. Sen gick vi en promenad. Resultat: ännu surare.

Fy fan tänkte jag. Sen gav jag honom en banan eftersom jag började misstänka att tjurskalligheten berodde på hunger. Då sa han "det kanske är du som behöver banan.." (han misstar alltid sin egen surhet för andras "nej det är inte jag som är sur det är du!"). Då tänkte jag ännu mer fy fan. Sen slog han på 4:an och där fanns Robert Wells. Det var en JÄVLA lättnad för då skrev han ett så otroligt surt inlägg och nu är han världens lyckligaste igen. Och mätt är han. Mätt och färdigsurad. Skönt för hela världen. Men det där med "det kanske är du som behöver banan" ska han få så mycket skit för. Jag tror att jag kanske.... ALDRIG mer vill ha banan.
...
Nu säger han att det faktiskt var banan han menade. Bäret alltså. Men sen kom han på efteråt att det var ju "jätteroligt" om det var en omskrivning för hans egen snopp. Ja. vad ska jag säga. Man kan ju ha olika syn på humor även i ett förhållande.

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

Världsbäst rubrik.

Men apropå det, Ulf Lundell, vad har han gjort egentligen? Pekoral, samt odlat en säregen gubbsjuka. Ska det vara nåt att sätta på piedestal?

Jo tjena sa...

Nu kanske jag låter jättekorkad, men är banan ett bär?

Martin Qvarnström sa...

Google is your friend:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Banan

Josefine sa...

30+: haha.. ja det är kanske det bästa lundell klämt ur sig! ja man kan ju undra vad det är med lundell egentligen. som värst tycker jag att han är när han pratar om "kvinnan "- oh detta ljuva mystiska väsenet KVINNA. Blärk.

jo tjena: ja det ska vara det.men det är nog också en frukt. jag är inte så insatt i den buisnessen om jag ska vara helt ärlig. hade jag skrivit frukt hade nån kommenterat "det är ett bär. idiot!" så jag tyckte att det var gött att förekomma :)

mäla: ja google är det bästa!