tisdag 13 april 2010

Effektivitet III

Vissa dagar är man piggare än andra. När klockan var 10 över 8 satt jag och åt äggröra och drack kaffe efter att ha dammsugit lägenheten, dragit av sängkläderna och satt igång två maskiner tvätt. Sen gick jag till gymet och betalade pisstråkig avgift för att jag klantat till det med några avbokningar. Det är också dagar som den här som jag kollar upp om det finns tidiga träningspass på morgonen inne i stan (det fanns det) och börjar planera för hur jag ska åka och träna och M får ta med Ärtan in till stan på väg till jobbet och så kan jag hämta upp henne vid spårvagnen när jag åker hemåt. Sen är det inte alls säkert att den idén känns lika fräsch den morgonen som planen ska genomföras. Vi får se.

Men de här dagarna när jag orkar allt och lite till är sköna.
Nu ska jag äta lunch och läsa Nam Le (tror bestämt att jag älskar boken - för att inte tala om omslagsfotot! Se andra foton av Clifford Ross här.)

5 kommentarer:

Medelklassman sa...

Ärtan. Det känns så genuint göteborgskt på nåt sätt.

Tinalinatiny sa...

Igår eftermiddag när jag var ute & gick bestämde jag att jag skulle ta en morgonpromenad idag. Den idén kändes inte alls lika kul när klockan ringde vid nio, haha.

Otroligt fint foto, btw.

Josefine sa...

30+: ja. tvyärr är hon ju uppblandat med lite halländskt blod också. men i övrigt är hon supergöteborgsk!

tinalinatiny: ja det brukar vara så. men sen är det ju jätteskönt när man väl kommer ut. det är den där startsträckan. att ta sig ur sängen. mycket segt.

Sofia sa...

Den där Clifford... Mumma.

Josefine sa...

ja, verkligen! de där vågorna ser så otroligt mäktiga ut.