onsdag 7 april 2010

Lattemorsor.

Idag gick jag och min partner in crime (hon är också föräldraledig) Johanna på promenad. Vi köpte en varsin latte - något vi aldrig tidigare gjort under våra milslånga promenader. Vi konstaterade att nu var vi riktiga lattemamma-klichéer (vad det nu ska vara för fel på att dricka en kaffe när man är ute och spankulerar med sin unge). Vi hann gå fyrahundra meter innan vi sprang på en vägarbetsgubbe som hojtade

- Jaha... här kommer lattemorsorna... Ja Hahaha.. Vad härligt... det är mamma man ska bli!

- Eller lattepappa gubbjävel, sa vi inte.


(Undrar hur många gånger tidigare han dragit detta fenomenala skämt som helt knockade en av briljans - och undrar hur många gånger till han kommer att dra det. Gissning: oräkneliga gånger.)

6 kommentarer:

Jo tjena sa...

Men gud vad fyndig han var då...Gubbstrutt.

Sofia sa...

Nämen. Måste vart en klonad byggubbe som sa samma när vi fikade med föräldra(läs:mamma)gruppen. Tjena blixten.

Fifi sa...

Haha, ni kan leva länge på att ni gjorde en god gärning och gjorde hela hans dag, tänk vad nöjd han måste ha blivit med sig själv!

lillräven sa...

Dubbeltypiskt. Första gången och allt. Jag tycker ni ska dricka hur mycket latte ni vill, om ni tycker det är gott! Typiskt att det ska stämplas som nåt pinsamt och dåligt... mammor ska minsann inte strosa runt och dricka kaffe och ha trevligt under föräldraledigheten. ÄH! *arg*

miri sa...

asså seriöst, vilken idiot. jag avskyr verkligen sådana där människor som spiller ut sej fördomsfulla kommentarer och tycker de är sååå roliga.

Josefine sa...

jo tjena: ja visst var han!

sofia: men! har ni så fyndiga killar hos er också!!

fifi: haha.. ja precis!

lillräven: ja så jäkla konstigt. vad är det för skillnad på att gå med barnvagn och dricka en kaffe eller inte dricka kaffe? vad ska man göra? jag tror fan att jag ska börja dricka kaffe så fort jag är ute nu. ska skaffa mugghållare till vagnen också.. :)

miri: ja det är skumt att man inte ska kunna ta en liten promenix utan nån sån liten putslustig kommentar.