tisdag 18 maj 2010

Alla foton.



Jag tycker att det gått sådär i mitt projekt att ha mer foton i den här bloggen. Om man ska vara helt ärlig har det gått väldigt dåligt till och med. Hur kan jag tycka att det är så jobbigt att föra över bilder från kameran till datorn? Hur är det möjligt att vara så lat? Vi har inte ens orkat klicka "skicka" vad gäller de foton vi lagt i en speciell mapp för framkallning. Under de åren vi varit tillsammans har jag framkallat en gång. Det innebär att vi har över tre års foton att ta ut och organisera i fotoalbum. Den stressen jag känner över att göra fotoalbum till oss, till S:et till Tintin är stor (och lite löjlig kanske - men jag vill ha vår tid tillsammans dokumenterad).

Den där listan över saker vi måste ta tag i (snart!) bara växer och växer.

6 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Jag har ungefär 6 års oframkallade bilder. Helt värdelöst.. Måste ta tag i det.. Paaaniiik.

Var är den översta bilden fotad? Den andra bilden ser helt otroligt mysig ut!

Jo tjena sa...

Jag har samma problem..det tar inte många minuter att få iväg den där mappen så att jag kan ordna fint i fotoalbum sen, men det blir aldrig av! Jag har för mycket "jag gör det sen..."-tänk i mig.

Magnus Andersson sa...

Kan rekommendera att göra fotoböcker istället för att framkalla själv (om man inte är totalt taliban på scrapbooking vill säga).
Min dotter, nyss fyllda 3, älskar årsböckerna som vi gjort och de känns stabilare än ett fotoalbum med tanke på yngre familjemedlemmar.

Josefine sa...

tinalinatiny: ja nu när du säger det. det har jag också för jag har inte framkallat från tiden innan vi träffades heller *gulp*

jo tjena: ja hur ska vi göra? nu får vi ta oss o kragen!

magnus: ja det kanske man skulle göra! var har ni beställ ifrån då?

Josefine sa...

ja just det tina, fotot är från sjöfartsmuséet här i göteborg. deras akvarieavdelning är liten men väldigt fin!

Marie sa...

samma problem här, och nu har jag dessutom gömt hårddisken med alla bilderna på på ett otroligt bra ställe. "Tyvärr" hade jag en för bra semester så nu har jag helt glömt var det braiga gömstället är...