onsdag 26 maj 2010

Lite misslyckad utflykt.

Jag skulle åka till Skatås och gå en lång backig runda tänkte jag. Först skulle jag bara gå till garaget (en femminuters promenad från lägenheten), packa in barn, lämna av S:et hos sin mamma* och sen köra till Skatås. När jag kört halva vägen var det plötsligt grå himmel samt regn i stället för solen som lyste när jag kläckte den lysande idén.När jag kom fram hade jag för längesen tappat lusten att gå en mil men gick ut för att betala parkeringsavgiften. Det visade sig att det kostade fem kronor i timmen att stå där, jag hade två. Det fanns ingen i närheten att tigga några kronor av (herre gud tror inte att jag ens hade klarat av att göra det) så det var bara att vända och åka hem och ta vanliga tråkrundan.

* det här är en process som tar ca 45 minuter

Inga kommentarer: