måndag 10 maj 2010

Vila.

Imorse bad jag S:et plocka upp mjukisdjuren och lägga dem på sängen. Tyvärr gick inte det att ordna eftersom de "hade sin vila". Oklart varför de inte kunde vila i sängen.
När jag tittade runt lite i lägenheten hittade jag fler saker som inte heller verkade få störas i sin vila:
Här vilar smutsiga strumpor samt t-shirt under M:s sida
av sängen.
En gammal faktura från Telia.Här vilar lite allt möjligt.

M är ju väldigt rädd om sin iphone nuförtiden så han hade givit den den bästa viloplatsen: innanför kalsongerna. Bra när man vill göra ett snabbt drag i alfapet.

10 kommentarer:

Medelklassman sa...

Eeeeuuuuuww!

Nu kan han GLÖMMA att fortsätta alfapeta med mig. Kalsongsbacillmannen.

Anonym sa...

Han har nog missuppfattat det där med att porrsurfa...

Fifi sa...

Du får hålla utkik i Glamour efter förklaringar till allt detta.

kram

Sofia sa...

haha! kan inte alla grejer bara sluta vila överallt! jag har exakt samma problem...

Unknown sa...

Hehe. Ja så ser det ut i hennes rum varje dag hos oss. Antingen är det vila eller så är det samling. Det gör mig inte så mycket. Det jobbiga är alla hennes saker som vilar utanför hennes rum.

Sackboy sa...

Att nallarna vilar är ju helt logiskt, och klart att man inte bara kan plocka upp dom. De vilar ju!

Och Mike the bike tar sin Apple fetish ett steg längre.

Heidi sa...

"Har du en iPhone i kalsongen eller är du bara glad över att se mig?"

"Jag HAR en iPhone i kalsongen...."

LillaGrå sa...

Hahaha, vi har också en massa saker som vilar på alla möjliga och omöjliga ställen. Men det känns ändå lite bättre att de bara vilar istället för att kanske ha rotat sig för gott.
Kram

Josefine sa...

30+: Ja, det surrar ju i hans förbannade iphone hela tiden så jag antar att du inte lade ner spelandet ändå..

mrarboc: möjligtvis är det så.

fifi: ja, det är nog där sanningen kommer att finnas! haha

sofia: jag också. jag har en hel del vilande kläder överallt.

dorro: ja, men vi måste passera hennes rum på vägen till vårt sovrum. också tycker jag att det är viktigt att hon lär sig att plocka bort det hon släpar fram.

sackboy: ja herre gud. det är något erotikst över hans förhållande till apple.

heidi: hahaha.. det blir inte så livat av den telefonen för min del!

lillagrå: ja exakt. lite vila är ju bara skönt. bara de inte har gått i pension där! kram

Blue sa...

Haha...Mike gjorde sig just förtjänt av ett alldeles eget inlägg hos mig vad gäller hans alfapet - han kastade in handduken för att han låg så under att han inte hade en chans.

Uppenbarligen kalsongspelar han bara numera med folk han kan vinna över - troligtvis de som inte bor på Hisingen ;o)

(och jag är väldigt lycklig över att min man inte har sin telefon innanför kalsongerna - könshår i örat om han eventuellt använder den för telefonsamtal också känns inte speciellt upphetsande - eller?)

:o)