fredag 28 maj 2010

Baglady.

Jag har inte hängt med i det där debaklet om Nathalie Schuterman, dottern och Balenciaga-väskan men jag läste nyss en intervju med den äldre av dem i Resumé. Där säger fru Schuterman

"Men folk som inte känner en – deras åsikter kan man inte ta åt sig av. Det kan ju vara arbetslösa och outbildade – på nätet kan plötsligt vem som helst få en röst."

Åh herre gud! Det kan vara både arbetslösa och outbildade som uttrycker en åsikt (det får tydligen precis vem som helst göra på det där nätet). Men det värsta måste ju vara om det är en outbildad arbetlös som vågar ta ton! Men det är inget att bry sig om.

Det är ett så äckligt förakt för mindre bemedlade människor så jag storknar.

5 kommentarer:

Jo tjena sa...

Men herregud...hur korkad är människan egentligen?

Medelklassman sa...

Hon jobbar med mode. Jag tror det räcker som förklaring.

Fifi sa...

Jag har inte hängt med i den här karusellen, men fy fan, hur dum och dömande kan man egentligen vara? Vilken hemsk människa!

kram

Mirijam sa...

Sofia har klippet på sin blogg, jag fattade inte hur man delar TV4:s klipp. Det är gaaalet!
Kolla bara lite, det är tusen resor värre än tidningsintervjun!

http://dramadrottningen2.blogspot.com/2010/05/ytterligare-bevis-pa-att-svenskt-mode.html

Blue sa...

Utbildade arbetslösa då? Eller outbildade arbetare?

Jag bara klurar på om det är okay med en röst då? Hmmm...