måndag 10 maj 2010

Bye bye.

Det är ett jäkla facebookande på mig just nu. Såg nyss att nån som lade till mig som vän för någon vecka sedan hade gått med i en grupp som heter "Bo i Sverige = prata svenska". Den lilla ointelligenta texten "Ja, ska ni bo här ska ni fan prata svenska.
Och inte komma med undanflykter på främmande språk." fanns också att läsa. Nu har den här människan fyllt min feed med idiotiska saker (minst fem-sex om dagen) sen hon hamnade på min "vän"-lista. Nu räcker det.

Hejdå idiot. Delete.

3 kommentarer:

Nyfiken (moped) i en strut sa...

Ringer ikväll, jag vill bli uppdaterad om vilka nötterna du skriver om är.

Sofia sa...

gaaaahhh! facebookrage! mänskorage!

(den där lavinen av störningsmoment i vardagen som du startade har inte stannat ännu hos mig. håller fortfarande på med en mental lista to this day. senaste tillskottet: folk som talar om sig själva som "djupa".)

Josefine sa...

moppe: haha.. ja gör du det!

anne: ja, det är ju ett säker tecken på att man är nån sorts härlig mix av nazist och rasist när man inleder med det.

sofia: jaaaaaaa! människor som talar om siog själva som djupa. åh jag hade en sån kompis innan. herre gud vad hon tjatade om hur djup hon var. en gång läste hon högt ur khalil gibran för mig. sen spelade hon lite sting direkt efter. jag har på riktigt hört henne säga "jag är ju lite mer djup så..." ett oräkneligt antal gånger. jag skulle bedöma hennes djup till ca 1 mm. paulo coelho var hennes husgud - ingen överraskning där direkt. kanske inte behöver tillägga att hon känner sig spirituellt hemma i indien. och i afrika.