tisdag 18 maj 2010

Bisarrt.

Jag ser just Gomorron i SVT. Det är de mest skilda ämnen som journalisterna får låtsas intresserade av. Nu står Johar Bendjelloul och försöker ställa initierade frågor om olika sätt att slå in paket på.

Jag har verkligen ingenting emot banaliteter. Men det blir enormt bisarrt med ett inslag om hur man slår in nån skit man köpt till nån (som ändå bara kommer att ställa det i ett skåp och glömma det) på det snyggaste och trendigaste sättet (nu kommer presentpapper med olika färger på fram- och baksidan stort) och direkt efter det kommer nyheterna med tragik från hela världen.

Tänk att man bor på ett ställe där man på riktigt kan ägna tid åt att fundera på vilket papper man ska vira runt diverse föremål.

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

I Japan är det en konstform. Inte sällan är paketet viktigare än gåvan.

Strange world indeed.

Medelklassman sa...

Byt ut gåvan mot innehållet så kanske min kommentar blir mer begriplig.

Fisken sa...

Jepp! Jag har ju SAGT att Göteborg är en märklig plats.
Ingen lyssnar... Finns jag då?

Josefine sa...

30+: Ja, jag tycker att det är väldigt fint när det är någon som verkligen kan som slår in paket. Men som sagt - mycket konstig värld.

fisken: haha.. va?