tisdag 18 maj 2010

Bra dag. Väldigt bra dag.

Jag har
* fixat, städat - det vanliga tråket
* lyssnat på The Nationals senaste - fantastiskt album.
* läst hundra sidor i Øyehaugs bok som fortfarande inte lyckats fånga mig
* hållt i min bebis som för tillfället enbart finner intresse i att stå lutad mot saker, mig eller katten

Jag ska
* träna
och det bästa
* träffa coolaste kattmamman Fia, äta fish & chips och dricka nån öl

...
På tal om att jag ska äta fish&chips. Det ska inte M. Nej, han ska fantisera om frallorna från fransken, chips, glass och toscabullar medan han äter något litet nyttosnack i kväll. Han är en typisk misslyckad bantare. Han plågar sig veckan genom med menlösa salladeer och på lördag och söndag har han fri lejd vad gäller all möjlig skit. Igår stod han och dreglade över S:ets makaroner och sojakorv sen satte han sig, märkbart missnöjd, i soffan och drack en bärshake.

Nu hörde M av sig. Han vill ha hjälp med vad han ska äta för nyttigt ikväll. Han "kan bara tänka på kebab och fish & chips". Det kommer nog gå bra för honom, det här med diet.

2 kommentarer:

Fifi sa...

tack för ikväll, det var så kul att träffas igen!
Beskrev du maten utförligt för M när du kom hem?

kram

Josefine sa...

ja, skitkul! snart får vi slå till med riktig ölkväll med niklas och mikael!

jag beskrev maten. ska nog göra det en gång till i kväll så att han säkert inte missar nån detalj!
kram