torsdag 6 maj 2010

Dagen.

Jag hade stora planer på att se The Good Wife ikväll när fadern till mitt barn jobbar över men det får jag glömma. TV4 hade plockat bort det - de snålisarna. Ska se Party Animals på SVT play i stället. Om nu inte de också hunnit plocka bort.

Sen köpte jag Caramel chew chew (Ben& Jerrys) som överraskning till den glassmissbrukande M. Men eftersom det är så SABLA tråkigt när han inte kommer hem vid den vanliga tiden slet jag upp paketet och åt delar av det själv. Jag som knappt gillar glass. Dessutom har jag varit så sjukligt lat idag att jag inte ens orkat göra ordentligt kaffe utan bara druckit snabbkaffe. Och så har jag bara ätit rester från igår. Pastagratäng två gånger idag och en gång igår. Det är för mycket. Även om den var god.

Den här dagen får max en 1:a i betyg.
Slut på gnäll.

Dagen får också en 5:a för hur otroligt fantastiskt det är att vara så intensivt med sin lilla unge som pratar, skrattar, ålar på golvet, testar att ställa sig på knä, drar mig i håret och gör mig alldeles lycklig i största allmänhet.

5 kommentarer:

Sofia sa...

Fina!

Helena mitt i smeten sa...

Underbar bild!

Ida sa...

Åh, vad mysigt. Jag längtar framåt ett par månader tills min flicka är liiite större. Nu är hon en månad och det är bara sova, äta, gnälla lite, titta ut i tomma intet. Fast hon är hemskt söt att ligga och titta på. Och alldeles snart kommer första riktiga responsen, sen lär det rulla på. Men jag längtar ändå! Jag vill att hon ska skratta och jollra nu!

snellie sa...

Hej!

Tänkte höra om du har lust att byta mejl med mig?
Jag vet inte varför just nu, men jag vill gärna. Fråga M om mejladressen i sådana fall.

kram

Lillräven sa...

Fin bild! Glömde skriva det på förra inlägget också, hon är så fin, din lilla Ärta.

Ang The good wife och TV4 måste jag bara säga att så länge det är utländska serier så är TV4 Play-gänget urglada om de får spela det i efterhand öht. Det är hårda förhandlingar med tv-bolagen och produktionsbolagen. Men när det gäller TV4:s egna program tycker jag att det är supertattigt att de inte låter de ligga längre än en vecka, och sen får man betala för att se. Hm, gammeldags.

Och: känner igen mig, there will be days like this.