lördag 1 maj 2010

Träna.

Imorse gick M upp med le bebe så att jag fick sova 1 och en halvtimme till. Så jäkla skönt. I vanliga fall brukar vi ligga kvar i sängen båda två och låta henne röja runt på golvet medan vi ser något på SVT play. Tyvärr verkar det som att tröttheten lurar som något slags monster under ytan. Jag var mer trött när jag vaknade andra gången. Det är en Pandoras ask den där tröttheten tror jag.

Nu ska jag iväg och träna mitt sedan några dagar inbokade pass. Igår kändes det kul. Imorse: inte lika mycket längre. Det kommer givetvis att vara skönt efteråt. Redan när jag kommit ut genom dörren och fått lite frisk luft kommer det vara skönt men när man sitter i soffan är soffan alltid skönare än någon tänkt maskin på gymet. Det sköna är att nu verkar det som att nyårslöftena har lagt ner och är ute och dricker öl i stället. Jag hörde alla prata om det när jag började träna i januari/februari "ja men snart försvinner de..." Och nu har de gjort det. Och jag känner mig väldigt nöjd med att jag faktiskt lyckats göra rutin av träningen även om den inte alltid infaller på samma dagar så lyckas jag ändå för det mesta träna minst 2 eller 3 pass i veckan. Jag låter ju nyfrälst men: humöret är bättre, tröttheten är mindre. Och det är fint att ha hittat ett pass (indoor walking) som skonar mina sönderjoggade och lagade knän.

För den som vill börja träna men inte hittar inspiration är det Linna Johanssons (snälla) träningsskola som gäller.

5 kommentarer:

Anna sa...

bra jobbat, jag började träna i februari och har kommit iväg ca 4ggr i veckan. ja hurra mår så jävla mycket bättre och har odlat muskler.
allt från lanefelt-jympa till gym.
heja dej heja mej.

emma sa...

Hej Tuffast av alla! Jag följer din blogg slaviskt och tycker att dina bokrecensioner är ett mycket intressant inslag. Läste idag i GP om David Peace's bokkvartett Red Riding. Böckerna heter 1974, 1977, 1980 och 1983. Tänkte höra om du möjligen har läst denna serie och vad du har att säga om den.
Kram/Emma

snellie sa...

Kanske finns större chans att du känner igen mig när vi hänger i majorna... ;)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7057183.ab

Josefine sa...

anna: ja, tycker att det är så otroligt skönt. det är en och en halvtimme som är garanterat egna!

emma: hej! vad roligt! nej, jag har inte läst dem så jag har ingen aning om hur de är som böcker. däremot har jag sett red riding 1974 och 1980 och ska snart se 1983 också. visste faktiskt inte ens om att det fanns en 1977 i bokserien. undrar varför den inte är med i triologin? hmm. kanske är inarbetad i någon av de andra. filmtriologin kan jag verkligen rekommendera ia lla fall - eller nu har jag ju inte sett sista än men jag tror att den också kommer vara bra. återkom gärna om du läser böckerna! skulle vara kul att höra hur de var! kram

snellie: ja, helt klart! bra artikel! jävla försäkringskassa.

emma igen sa...

Hej igen! Han som har gjort filmtrilogin fick en snäv budget så han fick bara pengar till tre filmer. Det ledde till att han valde att ta bort 1977 helt och hållet och sy ihop resten så snyggt som möjligt. Jag började kolla på filmtrilogin igår, det verkar lovande. Men jag är väldigt sugen på böckerna, de har fått så himla bra kritik från olika håll.