måndag 17 maj 2010

Run devil run.

Idag är första dagen för löpprogrammet. Det har varit helt omöjligt att få till det med tid bland alla andra saker som samsas om kvällarna. Jag har inte riktigt klart för mig hur jag ska lägga upp det eftersom jag tränar på friskis också. Kanske får jag ta två (istället för tre) löppass i veckan för att få ihop det rent praktiskt. Och för knänas skull. Mina stackars söndervoltigerade knän. Knäna ska man vara rädd om. Mina kommer aldrig att bli helt bra igen och det är, faktiskt, en stor sorg.

Och tiden. Tiden. Hur ska den räcka till? Det tarvar planering det här.

Okej. Men då börjar vi med en 5 kilometare.

...
Resultat: 6 km. Lätt som en plätt. Inte så konstigt. Under ett indoor walking pass tar man sig 2 mil.

Nästa gång ska jag inte fuska in längre sträckor. Jag måste hålla mig till schemat. Vid minsta känning i knän och benhinnor: ta det lugnt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

nu vaknade den här smygläsaren till... Voltige? Har du pajat knäna med voltige? Berätta?

Jo tjena sa...

Ta det lugnt med knäna! Och hoppas löpprogrammet går bra =)

Josefine sa...

bacillen: haha.. ja. men det är många år sen jag slutade. jag tränade dock i många år och alla hoppen ner från hästryggen skadade både mina fötter och knän. sen förstörde jag dem ännu mer genom att inte lyssna på kroppen under mina mest intensiva löparperioder.

jo tjena: absolut! det började bra i alla fall. känns skönt att konditionen sitter där den ska.

LillaGrå sa...

Skulle just fråga om voltigen men någon annan hann före :)

Duktig du är som springer och schemalägger träningen! Schemalagd träning skulle jag också vilja ha. Nu "blir det som det blir" vilket innebär väldigt oregelbundet.

Kram

Fifi sa...

Bra jobbat!

Vi ses kl. 20 på Red Lion då!

kram