söndag 15 mars 2009

Blandat vintern 2009 (lilla kärleken du är så vacker).

Jag och S:et tar en fika på Zenit. En gubbe kissar med öppen
dörr och struntar sen i att spola. Jag kan inte äta mer. S äter
glupskt vidare på sin gigantbulle.
Fotbollsplanen i all sin prakt mitt i vintern.
Jag är ute och promenerar i arboretet i Botaniska.
Ryssland i solen.
Han gillar't.
Alla hjärtans dag-middag med M.
Så plötsligt kommer snön igen.
S:et och pappan kastar snöboll och bygger snögubbe. Jag går
ut med en morot till den och sen jagar vi varandra alla tre.
Åker till Mellbystrand med M och katten och läser böcker.
Eldar i kaminen.
Äter stora frukostar i värmen.

Utanför i trädgården är det grått och kallt.
På stranden.
Den gamle och havet.

Hopp!
Hopp!
Bara fint.
Strandpromenaden.
Tittar på havet.
Det är bättre än på Louvren.

13 kommentarer:

Jenny sa...

Jättefina bilder! Vilken nasty gubbe på Zenith förresten.

Anonym sa...

Underbara uuuunderbara bilder och rader. Åh! :)

Kramelikram

Jo tjena sa...

Otroligt fina bilder =)

Anonym sa...

Vilken fin vinter du har haft! Och bilderna är så fina. Grymt att du lyckades fånga Ryssen när han slickar sig om munnen, det har jag aldrig lyckats med med mina katter. Men den där gubben borde dö...

Jag kan nästan när som helst imorgon. Egentligen ska jag springa med en kompis på e.m., men jag tror att jag håller på att bli förkyld, så jag får nog låta bli... På tisdag har jag inga planer alls...

kram

Helena mitt i smeten sa...

Jättefint!

Anonym sa...

Åå, så fina bilder!

egarcia sa...

Jättefina bilder!!!
Och va mysigt att läsa en bok med en söt katt på bröstet, det saknar jag så mkt.

Anonym sa...

Ja, imorgon blir jättebra, då ska jag kurera mig ordentligt idag! Jag kan när som helst imorgon!

En plåtpanda låter jättesött!

kram

Josefine sa...

jenny: tack! ja du skulle sett (eller usch nej fy). det var 75 kronor rakt ner i sophinken för mig.

Ann-Louise: åh tack! jag blir jätteglad! :) kram

jo tjena: tackar tackar tackar. det här boostar mitt klena lilla självförtroende när det gäller foto.

sassy: ja det har det faktiskt varit! ja han är svår den lille ryssen. man får sitta och bevaka honom med kameran i högsta hugg när han är lite trött för att hinna med i svängarna.kram

helena: tack!

anique: tack jag blir jätteglad!

egarcia: tackar allra ödmjukast! ja det är verkligen underbart med en liten spinnande varm katt på magen när man läser!

t.b.f.t.e. sa...

Louvren är överskattat.

Tinalinatiny sa...

Verkligen fina bilder.

Christin sa...

Men gud... din katt ser ut precis som min. På pricken! Vår lille Kasper är tvilling med din lille Ryssland! :)

Moa - En magisk purt... sa...

Vad fina bilder! Och jag gillar skarpt att katten heter Ryssland!