onsdag 11 mars 2009

Kattlillebroren.

Ryssland blev utkastad till S:ets rum i morse eftersom jag inte orkade med hans vilda lekar med svansen runt runt i sängen. Senare vaknade S:et och kom in till oss och skulle ta tempen med sin lilla leksakstermometer. Ryssland lämnade hon kvar i sitt rum och stängde dörren. Han knuffade och knuffade och försökte komma in.

J- Du får ju släppa in honom!
S- Neeeeeeeeeej han ska va i mitt rum jag vill inte va ensam där!
J - Ja men han vill ju vara med dig det är därför han försöker komma in här. Släpp in honom nu.
S (med mord i blicken) - Nej säger jag han ska stanna där jag vill inte va ensam där..
J - Men nu är ju HAN ensam DÄR
S - Ja?
J (tyst) - Fritzl.

Hon springer ut i sitt rum en stund och kommer sen tillbaka igen men låter fortfarande Ryssland vara instängd i sovrummet. Ryssen knuffar på dörren men den öppnas inte så mycket att han kan komma in.

J - Titta! Han försöker komma in ju...
S (fnissar lite hånfullt) ja titta vad duktig han är men det är inte så man öppnar dörrar (fnyser föraktfullt).

9 kommentarer:

mikebike sa...

hahaha... ja fan vad rolig hon var imorse.

Jo tjena sa...

Haha vilken rolig unge!

Anonym sa...

Ja, det bor ett litet monster i henne.

mamman

Medelklassman sa...

Empati är inget man föds med.

/Härjad.

Josefine sa...

mikebike: haha.. ja det var hon... om än lite kallblodig liksom.

jo tjena: ja det är hon verkligen! för det mesta i alla fall.. :)

mamman: ja det lurar där inne. ett litet egoistiskt monster tror jag besämt! haha

30+: nä uppenbarligen inte. vi får väl öva henne antar jag. vi har i alla fall bara en liten trotsunge - det går att hantera (eh.. nästan)

Anonym sa...

Haha, Fritzl, vad rolig du är! Och vilken unge!

Ok, vi kan väl bestämma nåt i helgen? Det ska bli så kul att ses igen!

Nu ska jag boxas:) Synd att du inte kan gå!

kram

Anonym sa...

Hahaha vad rolig! :D

Anonym sa...

Svar: Haha jo visst kände man sig som en idiot när man låg där på toagolvet med fåglar runt huvudet:P Kram

Josefine sa...

sassy: haha... ja här skämtas det friskt om de mest vulgära saker. vi hörs i helgen! kram!

ann-louise: ja hon är en liten komiker minsann!