tisdag 10 mars 2009

Tidsfördriv.

Utmaningen från Miri.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
det okända. Genom dem reser vi ut till äventyr och

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En svart kofta

3. Vad såg du senast på TV?
Några blinda som sjöng hos Malou i TV4

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
runt 12 (korrekt! jag har sjuklig bra känsla för vad klockan är)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Ryssland som spinner, någon som krattar på gården, kylskåpet som brummar oroväckande högt.

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Köpte juice, bröd, frukt, avocado och lite kattgodis till Ryssen.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Lediga jobb i Göteborg

Det saknas en nr 8.


9. Drömde du något inatt?
Jag minns inte så noga men jag sprang runt i ett stort hus och min syster Emelie var utanför och någonting var väldigt bråttom och oroande.

10. När skrattade du senast?
När jag pratade med M på MSN innan och han sa att jag är en av de smartaste han känner. När jag nu tänker efter blir jag lite sur för jag är så klart den smartaste personen han känner.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Bokvägg, spegel, tv, stuckatur.

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
En alkis i Laholm som heter George ropade "Tommy har du tid en stund" till M. Det var lite konstigt men det konstigaste var att han lät George tro att han var Tommy men att han inte hade tid. Det var dumt.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Bra tidsfördriv innan jag orkar gå och koka kaffe och söka lite fler jobb.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Waltz with Bashir på Hagabion igår. Den var sorglig och i slutscenen kändes det som att jag skulle kräkas.

15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?
Ett hus med fin trädgård nära hav eller sjö. En kamera till med olika objektiv. En MG från 60-talet (en röd cabriolet och en grön med fast tak). Många böcker. Frön, plantor, träd och allt möjligt till trädgården. En lång resa. En kamera till M. Nu handlar det ju om saker man skulle köpa så jag skiter i vad jag skulle skänka till.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:
Mina leder är överrörliga efter många års voltigeträning.

17. Tycker du om att dansa?
Nja. Hemma kanske. Speciellt med lilla S:et. Då dansar vi ofta till Lil kim, Lady Sovereign och lite andra tuffa damer.

18. George Bush?
Är ajöss.

19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Om jag får barn ska de heta något som passar dem.

21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Absolut. Gärna Berlin igen.

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Jag när ingen som helst gudstro. Det kommer vara tyst eftersom jag ligger död och bränd i en grav någonstans där de närmsta tyckte det passade. Däremot hoppas jag att de efterlevande kommer säga att jag var en ganska bra människa och att jag blir djupt djupt saknad (och att de gråter ganska mycket i början).

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Vem som helst som har lust!

8 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Har du tränat voltige? Häftigt! :)

Anonym sa...

Den där utmaningen ska jag göra!

Haha, nu förväntar jag mig en Unnishow, så jag ser fram emot att träffa Micke nån gång! haha, jag kommer skratta ihjäl mig! jag bodde ju vid Stigbergstorget för några år sen och jag tyckte alltid att Unni var så skum på ett lite läskigt sätt.

Ska vi ses på måndag eller tisdag? Då är jag ledig.

kram

Anonym sa...

vilka roliga frågor hahaha, och svaren var ännu bättre! nu är jag på bra humör! :)

Anonym sa...

Voltige! Jag har också tränat voltige. Men inte är jag överrörlig för det. Kan bara böja tummen väldigt långt (det är tydligen vanligt hos de som har down´s syndrom också).

Tack för igår förresten. Fast jag känner mig ännu lite nedstämd av filmen.

Josefine sa...

tinalinatiny: haha.. ja men det var väldigt längsen!

Sassy: ja han får ju börja förbereda ett manus av något slag! hon är läskig - hon kan ju få utbrott när som helst över vad som helst. en riktig servicemänniska... haha.. kram!

marie: tack! det var ju jättebra!

anique: what. har du också tränat voltige! nej alla blir väl inte pajjade i lederna men mina är förstörda. men det där med tummen låter ju intressant. det vill vi se nästa gång! ja tack själv. den var ganska så nedslående. jag ser bara den sista scenen framför mig och det där barnets huvud mitt i en hög av människor.

Medelklassman sa...

Har du bott i Berlin?

Kan man få ett eller annat restips? Planerar en resa men vet ing-en-ting.

Josefine sa...

ja i några månader och har varit där några gånger till efter det. ska fundera ut lite tips. vad är du ute efter? är det en resa med eller utan barn?

Anonym sa...

Voltige!? Jääädrans! Nu blev jag imponerad. :) Kram