lördag 14 mars 2009

Lördagsnöjen:

1. Spackla (haha.. jag slapp!)

2. Tvätta

Så här fungerar det: vi tvättar. Vi tar ut ut tvättmaskinen och börjar sortera vad som ska i torktumlare och vad som ska i torkskåp. Alla mina saker, oavsett vad det är, ska i torktumlaren tycker M. En del av hans saker får man också slänga i torktumlaren. Men inte vad som helst!

Hans "nyare" kalsonger får man nämligen bara hänga i torkskåpet (med varsam hand för han in dem över stängerna - och när han gör det är det nästan med en erotisk känsla). Hans nya kalsonger tål nämligen ingen torktumling. Resåren kan "bli slapp" - något man bör passa sig mycket noga för. Att han sedan helt utan urskiljning kastar in allt som är mitt i torktumlare eller tvättmaskin utan närmre syning är helt okej.

Grejen är att jag inte ens vågat prova på att slänga in ett par nya kalsonger i tumlaren. Han skulle troligtvis märka det. Han för kanske anteckningar över resårens fasthet i någon kalsongbok någonstans. Jag vet inte. Och jag vågar inte riskera något. En gång när jag tvättade på dagen tänkte jag slänga in ALLA hans nya kalsonger i tumlaren - men jag sansade mig och hängde lydigt in dem torkskåpet istället. Jag kände mig som en mes. Men det hade blivit kraftig åthutning om han kom hem och såg ett par splitternya H&M-kalsongers resårers slapphet.

Att han sen pajjade min ulltröja i tvättmaskinen idag gjorde inget - eller det var i alla fall något som jag fick skylla mig själv för eftersom jag lagt den i tvätthögen. Från och med nu åker alla hans precious kalsonghelveten i torktumlaren på full speed och högsta tempen.

3. Promera på kyrkogård.
Ska vi snart iväg på. Man måste få lite frisk luft också.

8 kommentarer:

Caravaggio sa...

Med spackel tycker jag snarare det är att gå miste om. Det är ju världens kanske roligaste sysselsättning.

Josefine sa...

osäkert. jag spacklade ett par trasiga väggar för ett par veckor sedan. jag tyckte det var kul först för jag var så otroligt bäst på det men sen var det tråkigt igen efter fem minuter när ingen berömde mig längre.

mikebike sa...

caravaggio: isåfall vill jag att du ska komma hem till oss med en hink spackel. pronto. du kommer ha roligare än på liseberg.

Världen enligt J. sa...

När det kommer till tvätt är jag knallneurotisk. Maken har bevisat att han inte kan tvätta, efter att ha sabbat x antal fina lammullströjor. Numera får han knappt gå in i tvättstugan. Bedöma vad som ska torktumlas? Skulle inte tro det...

Anonym sa...

Hahaha! Känsliga kallingar?!
Jag skulle nog ändå önska att min sambo överhuvudtaget hade en idé om att vissa saker inte ska tumlas eller tvättas hursomhelst - om än det bara gällde hans egna kläder - för då finns det kanske en förhoppning om att kunna överföra principen på alla kläder, oavsett vem ägaren är...
Kram och trevlig lördagkväll!

Anonym sa...

Åååååå, spackla och torktumla. Fantastisk. Och skönt att komma ut en sväng också.

Ha världens bästa lördag!

Josefine sa...

världen enligt j: haha.. jag förstår det! som tur är är det m som är själva tvättexperten här. men mest på sina egna kläder..

lilla grå: hahaha... ja mycket känsliga är de.. men det är klart bättre att han tvättar än låter bli!

maria: ja det är ju det ändå! vardagsromance liksom. och vara ute på promenad. du med. världens bästa söndag!

Medelklassman sa...

Äldsta tricket i mansboken: paja partnerns kläder genom att moffa in dom i tumlarn på högsta effekt och sen stå där som ett fån. Och sen ligga där på soffan och titta på när hon sliter.

Men så gör inte jag. Nu ska jag ner till tvättis. Och hantera mina kalsonger med varsam hand. Kanske stryka dom också. Eller mangla.