onsdag 18 mars 2009

Konsten att argumentera

har Dr Dahlqvist skitit i att lära sig. Hon behöver tydligen inte.

Tittar på SVT:s morgonprogram.
Dr Annika Dahlqvist, den där lågkolhydratmatsförespråkaren, är med i SVT:s morgonprogram och diskuterar kost med en professor i medicin vid namn Annika Rosengren.

Jag tycker att dieter är något av det tråkigaste som finns.
Det allra allra tråkigaste är nyfrälsta dietföljare som maniskt berättar om hur deras liv förändrats och pratar om sin skittråkiga kost. Lite som religiösa som ska försöka omvända icke-troende. Att överhuvudtaget prata om mat och vikt i relation till varandra är något av det traaaaaaaaaadigaste som finns. Människor som sitter och koketterar med hur lite de äter och att de inte ens tittar åt vitt bröd längre.... boooooooooooooring.

Alltså folk får hålla på med dieter hur mycket de vill. Det är bara så sjukt ointressant att lyssna på.
Mat är roligt. Diet är tråkigt.

Anyway. Herre gud vilken värdelös debattör den där Dahlqvist var. Hon ansåg att hon inte ens behövde bevis för sina teser. Nej nej. Det var bara att titta på evolutionen (???). Alltså. Någon som så tjurskalligt för fram sina åsikter utan att egentligen kunna argumentera för dem får ingen jätterespekt. Inte från mig i alla fall. Och sur var hon. De där LCHF-anhängarna borde skaffa ett annat språkrör tror jag.

13 kommentarer:

Åsa sa...

Jag misstänker att det var hon som var med i P4 Göteborg igår.
Hon lät så där nyfrälst och bekäftig.
Jag försökte att inte lyssna och lyckades ganska bra.

Åsa sa...

Jepp:
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

Jo tjena sa...

Men shit, sådant är så tråkigt...speciellt om dom inte kan argumentera.

Anonym sa...

haha underbart skrivit!!
You are the best babe!

Jenny sa...

Ha ha, jag kom in mitt i debatten och tyckte det var vansinnigt roligt, särskilt slutklämmen: "Äter man som jag säger får man leva, äter man som du säger så dör man!"

Anonym sa...

jag vart totalt inriktad på garderoben i ullared så jag glömde totalt bort tamponger plastpåsar roll-ons och sånt där..dumt.
men å andra sidan är jag så nöjd med kläderna så jag får väl gå till ica o köpa hygienartiklarna då.

kram

Anonym sa...

Behöver inga bevis för sina teser? Det låter nästan frikyrkligt!

och ja, dieter är det tråkigaste som finns, jag somnar, snark!
kram

Helena mitt i smeten sa...

Skitbra inlägg!

Medelklassman sa...

Jag älskar såna där evolutionsargument. "På stenåldern så minsann yada yada..."

Var du där? Nej. So shut the f*** up.

Anonym sa...

Tack!
JAg mår faktiskt bättre idag, det hjälpte att gnälla lite :)

Idag ska jag till skolan och det ska bli så kul och imorgon har vi seminarium, vilket är ännu bättre!

kram

Anonym sa...

hahaah - gick in och kollade på svtplay.

Hon är ju helt gaaaaalen. "Etablisemanget"...

Josefine sa...

åsa: ja väldigt nyfrälst låter hon!

jo tjena: verkligen.

garderbsgrubbel: tack anna! :)

jenny: haha.. ja den var helt obetalbar!

sassy: ja lite så var det verkligen! bekvämt är det i alla fall. man bara hävdar en sak och sen skiter man i att lyssna på allt som talar emot. kram!

helena: tack! :)

30+: ja det känns ganska tandlöst att alltid hänvisa till gammal skit och traditioner och annat och strunta i att underbygga sina teser på riktigt.

anonym: hahaha... ja hur många gånger hann hon säga etablissemanget egentligen.. älskade det varje gång.

Anonym sa...

Surheten beror säkert på bristen av kolhydrater.

/ A-K