måndag 2 mars 2009

Kort summering av helg:

Gått på stranden: ja. Blev tvingad att hoppa ut från sanddynorna för att M skulle ta ett "tufft foto" och sedan tvingad att göra det en gång till eftersom det tydligen inte blev så bra.

Läst bok: Yes. Läste ut McCarthys "Vägen" (rekommenderas å det varmaste). Läste sedan Haruki Murakamis "Norwegian Wood" (bra, inte lika bra som "Kafka på stranden" dock). Har denna dag även äntligen läst ut Bret Easton Ellis "Lunar Park" (som verkligen tog sig från mitten och framåt och då kunde jag till slut hålla med recensenten på baksidan som fick lite Hamlet-feeling av den).

Sett film: Slumdog Millionaire, kraftigt överskattad i mina ögon, banal historia (jag fick Hallmark-vibbar av den emellanåt), tråkigt berättad och bara... eh överskattad. Sen såg vi även Rachel getting married som M inte var så imponerad av men som jag verkligen gillade. Den är helt klart sevärd.

Kärlek: Ja mycket kärlek.

Mat: Ja. Vegetarisk lasagne. McFlurry lion de luxe. Jordnötter. Tom & Jerry kex. Mastodontfrukostar med yoghurt, passionsfrukt, mackor, blåbärsjuice, ägg och annat. Potatisgratäng. Semla.

Vilat: Oh ja.

Vaknat tidigt: Väldigt.

Fotat: Ja. Om jag orkar lägger jag upp bilder senare eller imorgon eller en annan dag.

Sämsta: M:s mage. Usch.

Katten då?: Han var med och älskade varje minut - tror jag. Han sov bort alla minutrarna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar mastodontfrukostar, det är bland det bästa jag vet!

Haha, så den konserverade hamburgaren var inte så bra för magen?

Jag vet ju vem Unni är, vilket gör det hela ännu roligare, men jag vågar inte gå dit. Ok, jag ska samla lite mod, så jag vågar kanske om ett tag.

Jag tar ingen bloggpaus nu iaf, det var nog bara en tillfällig svacka, nu känns bloggen kul igen.

Vi får ses snart!
kram

Tinalinatiny sa...

Låter lovely! :)

Anonym sa...

tycker det låter som en prima helg det där =)

Och ja jag är gärna en megafitta any day of the year..jag älskar fittor..de är ju källan till allt liv och njutning!

Anonym sa...

fina böcker du hängett dej åt. jag gillar dem allihop, på olika sätt. önskar jag hade dem allihopa kvar att läsa, ja fast kanske förutom vägen, den tog så mkt av mej. fast på ett bra sätt. ja du förstår.

själv ska jag sätta tänderna i austers nya nu. å mumma.

Josefine sa...

sassy: ja jag med! frukost är dagens bästa. jag måste snart gå iväg och ta en hotellfrukost i stan. vi har tjatat om det länge nu jag och M. haha... kul att du vet vem hon är... ja vi måste ses snart! kram!

tinalinatiny: åh ja! det var det. helt underbart.

garderobsgrubbel: det var en perfekt helg!

miri: ja jag gillade dem verkligen. vägen var tung. åh austers nya. gillar verkligen auster.