fredag 6 mars 2009

Lukten.

I morse vrålade det "vad fan är det som stinker här?" uppifrån hallen. Ja inte vet jag sa jag som låg i sängen. Jag hörde hur det muttrade och suckade och surade. Det luktade tydligen i dörröppningen mellan kök och hall. Jag fick gå upp för att undersöka saken närmre. Och minsann! Det luktade ruttet mellan rummen men inte i köket och inte i hallen heller direkt utan bara just i dörröppningen. Jag lanserade teorin att någon kan ha grävt in ett lik i väggen. M såg skräckslagen ut. Han verkade tro att det var rimligt. Det är det nog inte.

Men lukten.
Stanken.
Vi undersökte hall samt kök. Nej ingenting. Inte på diskbänken, inte från kylskåpet, ingenting på golvet, ingenting under några skor i hallen.

Det luktar exakt som den gången det stank ur vår vansinnesfula gamla hörnskinnsoffa när jag var liten. Den gången låg det en död mus tillplattad under en av dynorna.

Om det ligger en död mus begraven här kommer det inte vara jag som tar bort den.
Jag tror att jag måste gå ut härifrån nu innan jag kräks över tanken på att det ligger ett dött skadedjur någonstans mellan vår hall och vårt kök.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skicka ut Ryssen på en musspaningsrunda! Vad ska du annars ha katten till?

kram

Anonym sa...

Jag tror att ryssen redan har gjort sitt jobb där.

Anonym sa...

En hemsk stank i hallen hos mina päron visade sig vara en död mus i proppskåpet. Grillad mus liksom. Hänt två ggr under de 30+ åren de bott i det där huset.

Urk.

Anonym sa...

Oäähh. Lik luktar...lik. Hade en död mus i väggen en gång och det luktade länge och väldigt väldigt mycket och väldigt väldigt illa. Hoppas att det är snabbt övergående för er del.