måndag 30 mars 2009

Inte så mycket.

Vi har varit hos min lillasyster i Malmö i helgen. Hon är så nykär att det är svårt att kommunicera med henne. Varje gång man vände sig bort i två sekunder hann hon dra fram mobilen och börja skicka gulliga sms. Det gjorde inget. Det var roligt ändå. Sen sa hon att jag och M är obehagligt bekväma med varandra, att vi är störda och att andra föga smickrande saker - därefter sammanfattade hon alltsammans med att vi därför passar perfekt ihop. Då blev jag glad och lite nervös på samma gång.

I övrigt har jag inget att förtälja för jag är mitt inne i Kerstin Ekmans Händelser vid vatten som är vansinnigt spännande.

Jo!
Nu har två av de bloggare som jag följer fått helt splitter nya bebisar! Stort grattis till LillaGrå och Kanalisera!

11 kommentarer:

LillaGrå sa...

Tack så mycket för dina gratulationer!
Kram!

Anonym sa...

Men detta fnitter när "den nykära" sänt sitt sms då, "tjihi vad världen e underbar", bara för mycket!! Nä jag är varken nykär eller kär, tyvärr - tror jag....

Sassy sa...

Haha, jag tror att jag och Niklas också är löjligt bekväma med varandra. Men jag tror att det är bra, även om Cosmopolitan skulle anse att fisar dödar den kvinnliga mystiken. Ja, jag har ju läst några Cosmo i helgen...

kram

E sa...

Kan starkt rekommendera hennes Vargskinnet-trilogi också om du inte läst den, själv kan jag inte få nog av den.

Blue sa...

Du ska få ett boktips av mig när jag orkar gå upp och hämta boken (mitt minne sviker mig). En alldeles underbar författarinna, som har skrivit tre alldeles underbara böcker. Och jag läser just nu den sista. Sorg och bedrövelse.

Hon är inte ens tillräckligt känd för att ha blivit översatt, såvitt jag vet, hon var i alla fall inte det när jag snubblade över första boken. Men gillar du deckare, med ett sådant grymt vackert språk och scenerier, så kommer du älska dessa böckerna. Och de är helt fristående.

Du har ändå fullt upp med Kerstin Ekman så du klarar dig utan boktipset en stund till.

:o)

Anonym sa...

Å vad härligt med nyförälske och bloggbäbisar!

Ha det riktigt skönt med boken och njut av vårsolen.

kraaaaaaaaaaaaaaam

Moped på kärlekens stigar sa...

Ha ha, nu ska du akta din lilla tunga... Jag sitter inne på material som gör mina kommentarer ytterst befogade! Och ja, livet består av små ljusgröna fluffiga moln just nu. ("Tihi!")

Josefine sa...

Lilla grå: det var så lite så! :) kram

sarahserenad: hahaha... nä men det var gulligt. jag skulle säga att jag själv inte är helt oskyldig när det gäller sådana saker heller.

sassy: hahaha... ja den kvinnliga mystiken (och den manliga) dog nog efter två veckor tillsammans tror jag. men det går ju ganska bra ändå! :)

e: tack! det ska jag kolla vid tillfälle!

blue: ja boktips tas alltid tacksamt emot. blev lite orolig igår när jag insåg att det inte finns riktigt så mycket plats i bokhyllan som jag trodde... men det ska nog gå bra att köpa fler och ställa nån annanstans..

maria byström: eller hur! det är underbart! (oj nu lät jag så positiv att det nästan är äckligt.. men jag tycker det!)

moppe: jajaja. det är möjligt! tihi haha..

Blue sa...

Lycka lycka lycka!

Hon har petat ur sig fler böcker, och mitt lilla finger klicketiklickar hem dom direkt från AdLibris.

I vilket fall som helst.

Författarinna: Carol Goodman

Bok 1: The Lake of Dead Languages
Bok 2: Seduction of Water
Bok 3: The Drowning Tree

Det är de tre jag har läst. Och älskat - misstänker att anledningen är att alla handlar om vatten.

Men nu måste jag titta på Ghost Orchid, Night Villa och Sonnet Lover som jag helt har missat. Men det verkar inte vara samma genre som hennes första tre.

I vilket fall som helst, jag gillar deckare överlag. Men hennes deckare är så abbans vackert skrivna OCH spännande, tycker jag. Och jag vet ingen annan som läst hennes böcker så jag vet inte vad folk generellt tycker.

Det är mitt hetaste boktips.

Och det kan ju inte mer än att gå käpprätt åt skogen och att du inte gillar dom, men från min sida var det instant love.

:)

Blue sa...

Hennes hemsida med synopsis ur böckerna. Mina tre första verkar vara vattenböcker...de andra inte. Men jag chansar iaf, jag älskade språket och spänningen:

http://www.carolgoodman.com/

miri sa...

händelser vid vatten läste jag när jag pluggade littvet b. trodde inte jag skulle gilla men se där, det gjorde jag! den är fint suggetsivt. älska suggestiva grejs.