tisdag 24 mars 2009

Igår kom jag till slut ut på en promenad...

... till Ebbes hörna (en dag ska jag skriva en lovsång till dig Ebbes hörna).
Till min stora lycka sprang jag rakt in i Evelyn Waughs "En förlorad värld" inbunden för 10 kronor. Det känns som ett rån. Har varit på jakt efter den, och annat av Waugh, i antikvariat men funnit nichts. Inte ens mitt favoritantikvariat nere på Mariaplan har haft något av honom. Där har jag även sökt böcker av Iris Murdoch men ingen framgång i det heller! Jag skulle naturligtvis bara kunna beställa direkt från adlibris men min fattiga ekonomi tillåter inte sådana utsvävningar. Derssutom gillar jag verkligen att ha böcker i gamla fina utgåvor istället för nya fula pocketar och gräsliga nya omslag. Nu var iofs inte Waughs omslag någon hit i den här utgåvan eftersom det är en bild från tv-serien. Jag ogillar starkt omslag från tv-serier eller filmer som görs på boken.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Ebbes hörna verkar vara din grej! Det är ju bra att det ligger på Stigbergstorget också, för då kan du slinka in där när M handlar p Hemköp, haha!

kram

Caravaggio sa...

Hur stor del av köpet av Cash-boken är att du ska kunna säga "But I must say that my all time favourite book is Johnny Cash' autobiography Cash by Johnny Cash"?

Anonym sa...

åh tack fröken miss muffin..det är inte var dgag man kallas underbar av nån man verkligen gillar ;)
pussa på!

Anonym sa...

Oj, snöade det igår? Det måste ha varit när jag hade gått och lagt mig... Men usch, det ska inte snöa nu!

kram

Josefine sa...

Sassy: haha.. ja det är det verkligen! jag ÄLSKAR bokavdelningen! och det passar jättebra när m ska in och scanna kassorna efter unni. kram!

caravaggio: jag skulle säga att det inledningsvis var oerhört liten del av köpet men nu när du säger det så blir det till största anledningen.

anna: det var så lite så! älskar dina modebloggerskor-serier! kram

sassy: ja usch det gjorde det. och blåste. men nu är det ju ganska okej ute. kram

Jenny sa...

Jag tycker du ska döpa din eventuelle förstfödde till Ebbe eller kanske nästa katt. :)

Åsa sa...

Jag köpte en helt ny inbunden 'Lördag' till dig idag (den kostade bara 10 kr).
Mejla mig på asasture@gmail.com om du vill ha den.