fredag 13 mars 2009

Fredag.

En härlig dag.

Lämnat S.et på dagis (det var dagens trevligaste bortsett från en annan grej som hände). Vi hoppade över hav på trottoarerna hela vägen och pratade om kaniner. Och lite bajs då.

Sen åkte jag till arbetsförmedlingen och fick vänta länge på både det ena och andra. Om någon har ett tips om jobb så tips gärna! Det är jättetråkigt att inte arbeta.

En liten tur på Ebbes hörna där jag tänkte leta upp en tupp men hittade ingen. Hade nämligen kikat lite i Små kära tings fönster i Haga tidigare i morse och där fanns det horder av porslinstuppar.

Sitter hemma och dricker blåbärste och äter macka i väntan på att Lilla Anna (systern) ska komma med vår nylagade bil (kul reparation som gick på 4000 kr!). Sen ska vi genast ta oss till Egg & milk och smälla i oss pannkakor och annat helt och hållet onyttigt.

Imorgon tänker jag begära frukost på sängen eller i alla fall få den serverad vid köksbordet. Varför? Ingen speciell anledning. Bara att jag är värd det för jag är så himla älskvärd (eh?).

....
Ja det här var ju tidigare idag men datorn krånglade så det får komma nu.
Jag är mätt fortfarande sen bruncen på Egg & Milk.
....
Ska sova.
Vila stackars lilla hjärnan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Egg & Milks pannkakor är fina grejer det! Särskilt om man öser lönnsirap över dem.

4000 för att laga en bil? Usch och fy!

Min pojkvän har en liten robot, jag ska nog leka med den sen...

kram

Josefine sa...

ja det är de minsann! man nästan dör när man äter dem för att de är så perfekta. kram!