fredag 19 februari 2010

Lilian Brøgger.

Jag, S:et och vilda bebin var på "Katter" på konstmuséet för några veckor sedan. Idag ska vi dit igen för visning av utställningen, sagostund och pyssel. När vi var där såg jag några illustrationer av danskan Lilian Brøgger som var helt fantastiska!
Illustrationen ovan är från "Det tokiga katthuset" av Christina Hesselholdt. Det mesta jag hittar med Brøggers illustrationer verkar vara i danska böcker som inte blivit översatta men jag har inte letat så noga än.

Titta in hos Brøgger här i alla fall! Fantastiska bilder.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oh jag älskar mamman och den vilda bebin.. Jag längtar till min tio veckor gamla barn ska få läsa dem. Tills dess läser jag dem själv..

Josefine sa...

ja, jag gillar också vilda bebin! skitgullig saga.

Fifi sa...

Åh, jag vill bo i det tokiga katthuset, jag tror jag skulle trivas ypperligt där :)

Jag kom aldrig iväg och såg kattutställningen, jag hade funderat på att gå dit i lördags, men jag var helt utslagen då. Jaja, det var självförvållat, så jag får skylla mig själv.

kram

Louise sa...

Jag var också där i fredags med mina barn och min kattokiga mamma, men du & jag känner inte varandra, har bara besökt din blogg några gånger :-) Visst fanns det jättemånga fina kattillustrationer.

Peachbeast sa...

Japp, kattutställningen var en hit. Lilleman sprattlade och skrattade extra mycket i bärselen då vi var där för några månader sedan.