torsdag 4 februari 2010

Man ser det man vill se.

Jag och S:et tog med lillsyrran på utställningen Cats! på Konstmuséet här i Göteborg. Det var en fin utställning med illustrationer ur olika barnböcker (med katter som motiv) och en del andra tavlor ur muséets samlingar. De hade även lite kitschiga Rosa Ljung-katter, Ulrika Hydman Vallien-tavlor och annat kattrelaterat.

Så pekar S:et på en vägg och utbrister lyckligt
- Men! Kolla där! Vad konstigt. De har spikat upp en bajskorv där.
- Det är en lussekatt...
- Jaha. Typiskt.

7 kommentarer:

Sofia sa...

"Typiskt" !!

Fifi sa...

Haha, det hade ju varit så mycket roligare om det hade varit en bajskorv.

Ja, det var så skönt att träna igen och idag gick jag på spinning. Jag kände mig helt borta de första gångerna jag var på gymmet, men efter att min bror hade satt ihop ett program till mig och jag visste vad jag skulle göra kändes det bra.

kram

LillaGrå sa...

Hahaha... du har haft en hel del roliga S-händelser på sistone. Man verkar ju inte behöva ha tråkigt i hennes sällskap direkt, hon levererar roligt material hela tiden!

Tinalinatiny sa...

Jag skulle också vilja ha ett S här hemma, som kunde liva upp stämningen en aning :)

Hon är ju bara för skön!

Anonym sa...

katt/bajskorv typ samma problem på fel plats/vid fel tillfälle

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Hahahaha! Helt underbar kommentar. Kram

Peachbeast sa...

Fy vilken kiss och bajs-humor jag har! Jag skrattade så jag tjöt i säkert 1 minut! :)