söndag 7 februari 2010

Sammanfattning av helg.

Film: inte än men.. hmm.. kanske ikväll.
Bok: Utrensning av Sofi Oksanen (nästan färdig - kan rekommendera den å det varmaste och innerligaste).
Tidsskriftsläsning: Filter
Tidning: GP
Mat: Pastagratäng med sherry och ricotta (och vin till det), sallad på äpple och morot, ugnsbakad potatis,quorn-nuggets, fetaostkräm, avocado.
Fika: Två semlor (en hos M:s föräldrar, en som M hade köpt innan vi kände till den förra semlan - herre gud dog nästan), en hallonbulle.
Händelse: Bebis vände sig från rygg till mage och vi jublade.
Inköp: Maria Gripes Tordyveln flyger i skymningen och Zadie Smiths Om skönhet.
Träning: Indoor walking imorse.
Kvällens jättevuxna plan: Veckohandla

4 kommentarer:

Sofia sa...

Åh Maria Gripe, jag blir mjuk i hela kroppen :)

Josefine sa...

Åh, ja jag älskar henne! Jag var alldeles chockad när jag upptäckte att det var just den som fattades i min lilla Gripe-samling. Ser framemot att börja läsa högt ur hennes böcker för S:et.

Unknown sa...

Ååååha, jag ÄLSKAR Maria Gripe. Jag vill också lyssna när du läser för lilla S:et.

Fifi sa...

Det låter som en jätteskön helg tjejen!

kram