tisdag 8 juni 2010

Den där tröttheten.

Idag somnade jag om när Tintin somnade om. Det verkar inte vara någon bra idé att ge vika för tröttheten. Den blir större och värre. Jag sov nästan två timmar på förmiddagen och det enda som hände efter det var att jag tappade all lust att kliva upp.

Det konstiga var att det nästan kändes förbjudet att göra så. Gå och lägga sig igen när jag "egentligen borde..." men herre gud vad skönt det var. Jag ska bli mycket bättre på att gå och lägga mig när jag är trött och bara stirra i taket. Det är bra för nerverna. Och tänderna. Jag har börjat bita så hårt att det värker i hela munnen och käkarna (igen).

Jag längtar efter M:s semester och efter det hans tur att ta över föräldraledighetsfacklan. Det är tungt och jobbigt att vara föräldraledig. Man blir trött och sliten. Och jo det är klart att det är kul och fantastiskt också. Men jobbigt är det.

Det verkar inte Alex Schulman tycka att man ska skriva något om.

4 kommentarer:

emster sa...

sova är typ min bästa hobby efter teve.

Josefine sa...

ja, lite så är det för mig också. jag älskar att sova.

Fifi sa...

Jag måste också bli bättre på att gå och lägga mig, jag blir ofta bara sittande i soffan med datorn och tänker att jag borde gå och lägga mig, men jag orkar bara inte.

Jag blir lite sugen på att hitta på något bus i den stilen, men jag vågar fan inte...

kram

Ann-Louise sa...

Ja passa på. Ångrar så att inte jag gjorde det mer när jag var hemma med Charlie. Det hade bara gjort gott. Trött och sliten är bara förnamnet på hur jag kände mig ibland. Puh!

Stor kram