lördag 26 juni 2010

Midsommar.

Vi hann fira midsommar med tre midsommarmat-tillfällen igår. Hos svärföräldrar på förmiddagen, hos vänner på eftermiddagen och hemma med andra vänner på kvällen.

O och Helena hade med sig fyra (FYRA!) burkar Ben & Jerrys, kolasås, två olika sorters strössel, marshmallows, vit chokladsås, jordgubbar och maränger. Resterna av de skändade burkarna ligger kvar i frysen (de måste hämta dem snart. För allas bästa). Det var utan tvekan den mest maxade glassupplevelse jag haft. Jag är ingen glassfantast men när jag äter glass vill jag att det ska vara just så: en barnkalasdröm. För mycket av allt. Så att jag är yr av sockerchock efteråt.

Solen som skulle skina som aldrig förr lyste naturligtvis med sina frånvaro under hela kvällen när vi, bara för att, satt ute och frös med våra färskpotatisar. En helt vanlig midsommar i Göteborg. Men det var en fin dag minsann!

3 kommentarer:

Helena mitt i smeten sa...

Ja det var en sockerchock som heter duga. Kul att den uppskattades. O får alltid stå för efterrätten från och med nu. Och det där små pajerna med sparris var underbara. Tack!

Jo tjena sa...

Oh my, det där med glassen låter som en dröm!

Sofia sa...

Jag skulle dö med så mycket Ben&Jerry i närheten. Dock med ett berusat leende på läpparna.