torsdag 24 juni 2010

Djupa insikter.

I förra veckan fikade jag och S:et här i närheten. Hon fick välja vad hon ville i kakochbull-avdelningen. Hon valde det som såg störst och mest ut: En fin Key lime-paj. Sen åt hon inte så mycket av den och någon dag senare sa hon mycket sorgset "Ibland är saker som ser jättegoda ut inte så goda som man tror när man får smaka *suck*". Jag skulle tro att många av S:ets största besvikelser i livet är mat/kak/godis-relaterade (tvingas äta upp mat, inte få godis varje dag, inte äta upp andras kakor osv). Ganska skön tillvaro.

3 kommentarer:

Jo tjena sa...

Tänk om man hade en sådan vardag, S:et vet inte hur bra hon har det.

Kristina af Knusselbo sa...

Men hon har SÅ rätt! Jag väljer oftast fel när jag ska fika på stan och ångrar mig. Sist var det nåt som kallades "Angel cake" på Waynes som såg så himla god ut men som var så söt och sliskig så den knappt gick att äta upp. Fail.

Josefine sa...

jo tjena: ja jag vet! och hennes lösning på allt som inte funkar eller gå sönder " ja men det är bara att köpa ny!". den går dock inte riktigt att lösa med föräldrapenning..

kristina af knusselbo: haha.. jag vet. jag blir alltid så jäkla besviken när det blir fel. därför väljer jag typ alltid alltid samma bulle/kaka. säkra kort. men när man kommer till nytt ställe. då väljer jag alltid chokladgrejor och det blir aldrig bra. fattar inte hur man kan misslyckas med chokladkakor. det är choklad! hallå!