söndag 20 juni 2010

Tre saker jag undrar över:

1. Hur det kommer sig att hur många gånger man än dammsuger köket (minst två, tre gånger i veckan) är det ändå alltid precis lika smuligt, smutsigt, äckligt några sekunder senare.
2. Hur det kommer sig att S:et lärt sig texten till Manboy. Mig veterligen har vi aldrig spelat den hemma och radio har vi ingen för tillfället. Ändå kan hon texten på ENGELSKA! Hon och alla andra barn.
3. När jag egentligen ska få möjlighet att lägga mig ner och läsa bok flera timmar i sträck.

6 kommentarer:

Nostalgia sa...

jag undrar samma sak, de två första iaf. mina barn är 11 och 13 snart. hur kan de grusa/gräsa/smula ner så förbannat? och så spiller de saft eller annat kletigt, sen går man i de små spillfläckarna så det fastnar annat skit där.

mina brorsdöttrar är 3,5 och 1,5. till och med den minsta sjunger 'manboy' (bara manboy iofs, men ändå!)

läsa böcker i timmar dröjer väl några år :p

Helena mitt i smeten sa...

I helgen har jag läst böcker i timtal, men det är bara för att jag är sjuk. Det är en lyx jag aldrig får tillfälle till längre. Jag hoppas på att semestern ska innebära lite mer lästid för min del.

LillaGrå sa...

Försöker mig på konkreta svar.

1) Jag brukar skylla på djurarmén som vi har, men kanske de inte smular särskilt mycket nu när jag tänker efter, mer pälsar. Dammsuger varje dag...
Så. Svaret blir: Ingen aning.

2) Svar: De smittar varandra. Alltså de barn som kommer från hem där man inte spelar sån s.k.i.t. lär sig av de andra. De är grymt smittsamma, de där låtarna. På I:s skola/fritids får ungarna spela egna skivor = smittspridningen är total.

3) Svar: Absolut ingen aning.
Själv hade jag chansen idag men somnade. Liksom alla andra gånger när B har V några timmar och jag kan stänga in mig i sovrummet.

LillaGrå sa...

och de konkreta svaren blev man inte så mycket klokare av inser jag.

Moped sa...

Fråga nummer två kan jag svara på. S:ets stora idol Moppen kan hela texten och därav såg hon sig nödgad att lära sig den för att leva upp till mina förväntingar. Inte konstigt att hon kan den efter vår melodifestivalfest! Det var en härlig afton!

Josefine sa...

ja jag fattar inte det smutsiga köksgolvet. okej vi äter där men SÅ grisigt äter vi inte. ändå är det mat och smulor överallt!

och lästiden. ack ack. det blir nog under semestern. vi får lämna bort barnen till mor och far-föräldrar och vältra oss i böcker i trädgården ett tag.

eh moped. what? är du erik saade-fan? iofs gillar du ju även danny. så. ja. vad ska man säga?