måndag 21 juni 2010

Lång dags färd mot middag och bok.

Efter lång lång dag med mycket krångel (banan&mango-purén i hela väskan var höjdpunkten) har jag beställt hem en lime (till Coronan) och en varsin Starobrno (godaste folkölen). Ikväll ska vi spexa till det med matvetesallad med chèvre, aprikoser, rucola och ugnsbakad lax.

Och efter det ska jag LÄSA!!!!!!!!!!!!!!!

P.S. Har allvarliga funderingar på att klicka hem Karl Ove Knausgårds "Min kamp 1" som belöning för att jag överlevt den här dagen. Orkar inte vänta på den svenska översättningen och för övrigt är norska enkelt att läsa. D.S.

5 kommentarer:

Helena mitt i smeten sa...

Ja norska borde man kunna läsa på. Har aldrig provat en hel bok. Jag har också blivit nyfiken på Min kamp för det pratas så mycket om Knausgård på radio. Men min bokhög på böcker som väntar har blivit så stor! Nu kan du låna Just kids om du vill. Ha en skön läsning ikväll!

98:an sa...

Har du övergivit vegetarianismen?
Dags att läsa på lite, kanske..: http://humanistbloggen.blogspot.com/2010/06/djur-ar-ocksa-som-manniskor.html

Anonym sa...

Jag håller med om att norska är enkelt att läsa.


Om man jämför med finska.

Josefine sa...

helena: Man kommer in i det efter en stund. Ja det har verkligen pratats om honom överallt. Känner mig väldigt nyfiken! Vad bra.. då lånar jag gärna den!

98:an jag har inte övergivit vegetarianismen. Jag har aldrig varit vegetarian. Jag äter fisk. Och ja jag vet att de också känner smärta osv.

mrarboc: haha.. precis! ja men norska är ju hyfsat likt svenskan. fast norskan och danskan är väl betydligt mer lika varandra i skrift iofs.

Hanna sa...

Alltså, din blogg är min absolut bästa för tillfället, jag är värdo på att kommentera (det är så krångligt från iPhone) men vill att du ska veta. Älskar vardagsbeskrivningar etc.