fredag 18 juni 2010

Det är så logiskt.

Något av det värsta jag vet vad gäller hushållsskötsel/icke-skötsel är att komma upp morgontrött och sur och se att den som lagade mat sist inte plockade bort någonting samt att köksbordet ser ut som en svinstia. Så var det i morse. Efter mig kommer kalsongmannen släntrandes och gnäller om hur bråttom han har till sin glidiga byrådag då det ska lekas och drickas alkoholhaltiga drycker och helt säkert ätas roligare och finare mat än den äckliga frukost jag åt på IKEA med vårt gemensamma barn.

J - Du har inte plockat bort... du har ju FAN inte ens torkat av bordet!
M - Jo!
J - EH NEJ!
M - Jo det gjorde jag visst.
J - Jaha det är tomatsås på bordet. Konstigt.
M - [nervös] Nä men jag torkade det innan vi åt?

Nu ska jag också börja följa den efterblivna logiken i vårt hem. Jag kommer alltså att sluta spola EFTER att jag bajsat. Från nu spolar jag ALLTID INNAN.

4 kommentarer:

- sa...

stök på morgonkvisten = värsta formen av stök.

LillaGrå sa...

Haha, fantastisk icke-logik!

"Vaddå byta blöja EFTER att barnet har bajsat, jag gjorde det ju före?"

Josefine sa...

jessica: ja jag kan bli helt JÄVLA tokig. tål inte stök alls. det är en störning som jag försöker hålla i schack men det går inte innan kaffe och nåt att äta.

lilla grå: verkligen. jag såg även hur han liksom hann lysa upp över sitt listiga svar "jag gjorde det innan". eh. smart.

Juli sa...

hahahahhahahaha ååå tragikomiken i detta. Fan, fick väl svar på min förra fråga här. I vårt hem är vi två som dels älskar att ha det städat och fint, dels hatar att städa och har rätt hög tolerans för stök. Dålig kombo...