tisdag 22 juni 2010

Ont i fötterna.

Efter två avverkade mil till fots bränner det under fötterna. Det är som att huden skavts av överallt. Jag verkligen hatar att gå i Converse. Jag får alltid skoskav av dem. Men jag har inga andra skor som överhuvudtaget skulle kunna kallas praktiska eller sköna att gå i. Nu har jag blivit lovad fotmassage (obs! om jag är snäll) och M sa att jag kanske kunde ta ett litet dopp i fotbadet jag fick i julklapp ett år. Och sen kommer den vanliga tiraden "det är inte mycket du använt det badet... alltså .. du kan ju lika gärna slänga det fotbadet. Det är den sämsta present du fått. Släng det!" och det säger han bara för att jag ska säga "nä men nej det är en jättebra present och det är jätteskönt att bada fötterna". Och jag misstänker att jag inte är ensam om att ha ett fotbad som står fullt med saker som inte ska vara där (necessär, borstar, toapapper, hårnålar, hårfön mm) samt en hel del damm.

M:s lilla martyrutspel om att slänga fotbadet följer exakt samma linje som min pappas "den gamla jävla lekstugan kan vi lika gärna riva eller sälja" för att mamma ska säga "nä men den är ju SÅ fin" eftersom (big surprise!) det är han som byggt den.

Lösningen på fotbadsproblemet är nog för övrigt att det med badet följer ett löfte om att presentgivaren är den som plockar fram det åt mottagaren, fyller det med vatten, filar fötterna, torkar fötterna, häller ur vattnet och ställer tillbaka det vid varje önskat tillfälle.

6 kommentarer:

emster sa...

jag har ett fotbad. använder rätt ofta. har tre olika fotfilar, rakbladgreja, fotkräm, fotsalt, fotbadolja, allt allt allt! LOVE IT!

det är så skönt att fixa med fötterna att man dör en smula.

Anne sa...

Har ett fotbad som vi fick i bröllopspresent. Det är jätteskönt att ha fötterna i det, det har fyra olika massageprogram och är en lisa för trötta fötter.
Men inte fan använder jag det för det. Det är stort, tungt, otympligt (särskilt när det ska bäras med massa vatten i) och så har det kort sladd så man kan inte sitta precis var som helst.
I början ställde vi det ambitiöst nog i badrummet, och jag tänkte faktiskt använda det, åtminstone en gång i veckan. Nu har det förvisats till förrådet. Och där får det stanna tills jag orkar åka på återvinningen med det.

elvis sa...

Jag badar fötterna i en gammal emaljbalja jag hittade för en tia nånstans. MASSA fotsalt i, funkar perfekt! :)

Juli sa...

HAHAHAH! Hur lyckas du twista allt så det blir så här roligt. Jag blir avis på dig hur som, har önskat mig en fotbalja i present lite så där i förbifarten på Mediemarkt "om du nånsin får för dig att köpa nåt itll mig på ett elvaruhus så skulle en fotmassagebad vara välkommet". Det gick inte in.

MEN DU! Judits ljuvliga klassiska kläder kommer från Lindex nya sommarkollektion. Jag har köpt tre olika outfits där, nu när hon vuxit ur alla 68-kläder.

Fifi sa...

Hoppas att du fick en ritkigt skön fotmassage! Niklas massear mina fötter lite då och då, det är vardagslyx det!

Converse är inte alls sköna. Jag gillar inte att gå långt i så där platta skor, jag får en konstig pingvingång som till sist ger mig ont i korsryggen. Ajg misstänker att jag börjar bli så gammal att jag måste börja köpa skor hos hälsokosten…

kram

Josefine sa...

emster: Ja det är ju verkligen det. jag SKA börja använda det nu. ska bara få nån att sköta tråkgörat först!

anne: ja precis. också blir det blött överallt och man har haft det gött med fötterna och sen är man trött och skön. då vill man ju inte börja städa efter sig!

elvis: ja, det låter enklare av nån anledning!

juli: åh tack darling! du får köpa ett bad själv. det är ju skitskönt när man väl gör det. ja tintin är också på väg ut ur 68-orna nu. och de där rutiga var så jädra gulliga. ska kolla det! tack för tipset.

fifi: ja det fick jag! det gjorde ont så jkag skrek emellanåt men skönt var det!

converse passar inte mina fötter alls. det händernågot med mina hälar. det känns som att jag får blåsor runt om hela fötterna och plattheten.. herre gud. fattar inte hur man kan knalla runt i såna jämnt utan att få allvarliga fot och ryggskador.
kram!