söndag 26 oktober 2008

Blood on the tracks.

Jag vaknar. Med huvudvärk. Kanske för att vi vid halv 2 inatt bestämde oss för att det var dags för att äntligen öppna den där champagneflaskan som legat på kylning sen den 5 augusti. Så åt vi delikatessostar och drack skumpa till halv 4.

Så går man upp. Och man tror att man som vanligt ska få en fin vegetarisk söndagsmorgon. Så blir det inte. Köttätaren plockar fram sin blodpudding. Sitt bacon. Och frågar sin avkomma om hon också är sugen på blodpudding. Det är hon tydligen... "mmmm blodpudding blodpudding blodpudding".

Så får jag äta mina små mackor och mitt kaffe ackompanjerat av blod och dött djur-lukt samt åskåda de två barbarernas splatterfilmer till tallrikar. En bra början på dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja jag håller med - en del nattlinnen är ju som perfekta partyklänningar =)

kram