lördag 25 oktober 2008

Jaha, där ser man.

M slår över till kanal 4+ för att låta "Beck - Moneyman" gå i bakgrunden. En film han troligtvis sett ett antal gånger tidigare med tanke på de otaliga gånger 4:an vevar de filmer de samproducerar.

M- Persbrandt är bra i denna!
J- Skämtar du nu eller?
M - Nej, han är skitbra...
J - Hmmm.... jaha...
M - Sista scenen är så jävla bra! [okej han har sett den minst två gånger tidigare]
J -Varför det?
M -Han stoppar in en tvål i munnen på en snubbe och gör en skenavrättning.
J - Okej...
M -Ja, en sån som man velat göra några gånger.
J - ?

[Jag bestämmer mig för att sova en stund i stället och lämna galningen åt sig själv och sin skenavrättningsfantasi].

2 kommentarer:

mikebike sa...

haha... skenavrättningar är inte att förringa. gissa om jag velat skenavrätta alla på SJ, tant slö på apoteket karl-johansgatan, stefan holm och robert wells många gånger... eller nä fan med robert wells räcker en skenavrättning inte långt.

Josefine sa...

allt det där låter ju onekligen vackert. jag tar tillbaka allt. nu förstår jag. det är gulligt att du har gunvald som förebild! du... det finns säkert såna där flygande beiga detektivkappor som han har på myrorna! lycka till! stor varm kram - det kan en sån hårding som du behöva.