onsdag 15 oktober 2008

När jag var 17 år

läste jag Ludwig Wittgenstein, Jean-Paul Sartre och Franz Kafka och trodde att jag fattat något.
Nu undrar jag om jag förstod något av det där överhuvudtaget.

Jag har lånat "Om visshet" av Wittgenstein nu.
Troligtvis kommer jag bara att förstå en bråkdel. Om det nu finns något att förstå.


När jag var 18 år läste jag Ray Monks "Ludwig Wittgenstein - Geniets plikt". Den är en av de bästa biografier jag läst. Men jag fattade nog inte mer för det. Eller så fattade jag allt. Då.

3 kommentarer:

mikebike sa...

När jag var 17 läste jag bara based on a true story-böcker och trodde att Wittgenstein var en diagnos.

Josefine sa...

Hahahaha... du är världens roligaste! Då har jag en ny tidning för dig: "Misstänkt". Kolla det!

mikebike sa...

åhh tack. tidning... ännu bättre:)