måndag 13 oktober 2008

Housewife.

Nu har jag faktiskt lyckats uträtta lite ärenden.
Lämnat tillbaka böcker på biblioteket.
Lånat om en bok ("Olga kastar lasso").
Handlat mat som ska bli röd linssoppa.
Bakar bröd med lingonsylt, pumpakärnor och sesamfrön. Den står i ugnen nu och doftar magiskt.
Sett en gammal klasskamrat som vägrade hälsa (moget!).
Köpt vin (vi laddar inför kommande vit månad).
Dukat bordet.
Läst om p-piller och vilken jävla skit de kan ställa till med.
Läst lite i "Inte samma lika" av Åsa Andersson som verkar väldigt intressant.
Läst många ointressanta saker på nätet.
Dricker i detta nu blåbärste men inser att det är en espresso jag behöver.
Jag har städat lite igen. Men dammet vägrar dö efter renoveringen.
Beundrat det underliga ljuset utanför. Från Göteborgsgrått till gammelrosagrå himmel på kort stund.

Sen ska jag åka in till stan och promenera från Operan och hem med min man. Det blir fint det. Och eftersom han ska fyllas av tacksamhet över den goda soppan, det nybakta brödet och det röda vinet ska jag sen få fotmassage tänkte jag.

Inga kommentarer: