onsdag 8 oktober 2008

Magdalena Ribbing goes komedi.











Tandborstbehövande nattgäster *

Fråga: Jag har ett problem som jag tror jag delar med de flesta singelkvinnor. Ibland har man övernattande gäster av motsatt kön, och de brukar vilja lämna sitt "bomärke" i form av en för dem reserverad tandborste. Men om de kommer sällan, och dessutom inte är ensamma om att hälsa på, så blir det snabbt en försvarlig mängd nästan oanvända tandborstar att hålla reda på. Så min fråga är: Är det comme-il-faut att bara ha en enda tandborste? Gästerna lär ju inte märka någon skillnad?

Svar: Så roligt för dig att ha så många spontanövernattande gäster med behov av ditt förråd av gästtandborstar! En kollektiv tandborste rekommenderar jag inte av hygieniska skäl för din egen skull. Istället föreslår jag dig att skaffa en bytta där du ställer som en bukett dessa använda tandborstar, var och en försedd med en namnlapp (kanske även datum?) på synlig plats i badrummet. Det bör lösa ditt svåra problem.
Magdalena Ribbing

Se original hos DN

1 kommentar:

Daniel sa...

Då har jag löst det problemet,
tack!