torsdag 30 oktober 2008

A love story.

Jag älskar min pojkvän.
Men han tycker att jag har för många böcker och skor.
Alldeles för många. Han undrar var han ska få plats.
Idag fick jag ett par nya. Det var efter att jag lovat
att inte köpa fler på ganska så länge.
Vi har runt 20 lådor med böcker i sovrummet...
(Jag lovade att inte köpa fler förrän vi fått upp bokhyllor
på väggarna i vår nya lägenhet.)
...och några i vardagsrummet.
Så köpte jag en låda med böcker på loppis i somras med
en massa svenska klassiker (och du.. två av dem var ju till dig). Och just det.
Det var den där stapeln med 12 pocketböcker också.
Men du gillade ju Virdborgs "Försvinnarna"!

Men nu har jag lösningen: älskling du får plats i städskrubben.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Supersnygga skor, men hur fasen tar man sig fram i dem? Mina fötter vill bada i syra och försvinna spårlöst efter ett par timmar på så hög höjd.

Josefine sa...

Är det moped som i em? Ja, man får ta ett par platta skor till destinationen och sen svida om till de höga på plats. Mina fötter vill också dö ibland. Men efter några glas vin känner man inte det.. då är man bara foxy!

Anonym sa...

haha...städskrubben:P Det är rätt:P Skor får man aldrig för många av...hihi. Kram

Daniel sa...

Men om du sku skänka ett par skor åt mej?

Medelklassman sa...

Böcker...[insert Homer drool here]

Och sen helt orelaterat:
http://hundfokus.com/missmuffin/

Josefine sa...

malin: exakt! det är något m också måste förstå.

daniel: ja jag har ju några jag inte använt på ett tag. så om du är sugen på ett par sönderslitna converse (vinröda) är det bara att säga till.

30+: ja, böcker är väl i stort sett det enda materiella jag blir, i det närmsta, kåt av.
åh en miss muffin till. scrapbooking och hästar. vi är inte riktigt inne på samma grejor tror jag..