fredag 31 oktober 2008

Dagens To Do-list

1 Fixa bröllopsfrilla* på extrabarn - check (nej, inte mitt bröllop utan barnets moders bröllop).

2 Skriva en essä om den här - På gång. Om en stund.

3 Planera lite för födelsedagscannelonin till mannen - Tips om god vegetarisk mottages gärna (annars blir det improv men det brukar ju gå bra med mig i köket. Yeah!)

3 Dricka kaffe - en check. fler kommer.

5 Göra annat, som att städa, för att fördröja essän - check.

6 Ringa lite oviktiga samtal - snart check.

7 Titta på när min partner in crime städar färdigt vår lägenhet + lastar in alla saker han ska köpa till sin födelsedagsmiddag i kylskåpet (det här ser jag fram emot mest - för jag ska se på från soffan. liggande ska jag vara.).

8 Äta wedding-cake ikväll när vi ska hämta hem barnet från partyt.

*Barnet tror att hon ska gå på bröllop. Där bedrar hon sig dock. Modern gifte sig i onsdags. Men eftersom barnet tror att man gifter sig genom att dansa så köper hon att själva giftermålet är ikväll på bröllopsfesten. Tydligen ska hon själv också gifta sig - hon ska dansa med sin lilla vän J. Lite väl tidigt att knyta hymens band vid 4 års ålder kan man tycka, men så är hon också en mycket bestämd ung dam (det har hon efter alla hennes nära vuxna). Han kommer att bli så pussywhipped (nä, skoja bara).
Det ska i några hårbarnd som matchar klänningen
sen också men här slutar mitt ansvar.
Det blev tjusigt det här tycker jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilken fin frisyr. Önskar jag kunde göra liknande... lycka till med allt idag. Själv så är jag på språng, har knappt börjat på "min" lista ännu!

Josefine sa...

Åh tack! Ja, hon blev väldigt fin. Tror att det blir extra tjusigt när hon får blommor i håret så att inte gummisnodden syns. Mitt eget hår kan jag inte göra så mycket med. En kort liten bob är allt jaq har.